Transportul public din Chișinău este un element important, în contextul în care, majoritatea din noi în folosim. De mai bine de o jumătate de an, a fost mărită taxa pentru un bilet de călătorie, dar condițiile în transportul public a rămas același. Municipalitatea a luat decizia în cauză, „deoarece este singura soluție pentru dezvoltarea transportului public din Chișinău și pentru evitarea falimentării Parcului Urban de Autobuze și a Regiei Transport Electric”. 

Nu știu în ce măsură asta era singura soluție pentru dezvoltarea transportului public din Chișinău, dar o ajustare a prețului era necesar între timp, iar majorarea prețului pentru o călătorie de la 2 la 6 lei, se simte. Totodată, ce s-a făcut în acest timp pentru îmbunătățirea condițiilor de transport public în municipiul Chișinău și suburbii.

Deși sunt multe troleibuze noi, ar fi bine să se ia în considerare și aspectul ecologic al acestora. Să nu fie dăunător mediului. Ar trebui de luat în calcul ideea unor schimbări ce ține de echipare și respectarea orarului troleibuzelor, care se diferențiază uneori considerabil și durata de așteptare deranjează. Unele rute de troleibuz merg des, chiar dacă conștientizezi că e o rută soliciată, în schimb, altele rute de troleibuz, merg foarte rar. Deși orașul Chișinău este un oraș foarte populat, ar fi bine un echilibru în ceea ce privește frecvența troleibuzelor. Ar fi imposibil locuri libere suficiente pentru pasageri, dar măcar să nu fie supraaglomerate.
Aparatele de aer condiționat ar fi o soluție optimă pentru a asigura pasagerilor o călătorie confortabilă, mai ales în perioada estivală, ca și noi, la rândul nostru, să ne bucurăm de o ambianță plăcută.
Un alt detaliu important ar fi ordinea în transportul public. Oare cât de des se dezinfectează salonul unui troleibuz?

Achitarea cu cardul a călătoriei ar fi un beneficiu. Iar aparatele alea pe care le poartă unii taxatori – total incomode și inutile.

Dezvoltarea unei aplicații în vederea monitorizării transportului public este mai mult decât utilă și necesară. În așa context, tu, ca simplu pasager, ai putea vedea în cât timp ajunge troleibuzul lastație, chiar și dacă se întâmplă întârzierile de rigoare

Transport public spre suburbiile capitalei

Transportul public spre suburbiile capitalei, în genere, e un dezastru. Frecvența de circulație este rară, inclusiv în zilele de week-end. Mergând la Cricova, de exemplu, un autobuz poate întârzia și 10 minute. Chiar dacă este week-end, ce fac pasagerii? Așteaptă și 30 de minute pentru un autobuz?

Totodată, am observat stații de așteptare neadecvate încă din anii 2000. Ar fi loc de îmbunutățit acest aspect, pentru că, uneori, indiferent de anotimpul de afară e bine să fie o staței de așteptare și să nu stai în ploaie. Am rămas absolut șocată de stațiile de așteptare de la Ghidighici. Îți dai seama că stația de autobuz e stație, doar pentru că stă un indicator cu orarul autobuzului. Sau, uneori, chiar ai dori să îți cumperi o sticlă cu apă și, nu ai de unde. Rutele de autobuze și troleibuze spre suburbii, necesită a fi priotirizate. Unde este cerere, este și ofertă. Dacă e să facem o comparație cu anii 2000, da, se văd îmbunătățiri. E de apreciat chiar.

Iar în context pandemic, se observă că multă lume au renunțat la blocul din capitală pentru casele individuale din suburbii.

În contextul în care Chișinăul tinde să fie capitală europeană, culturală, iar turismul intern s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, municipalitatea ar trebui să acorde importanță și transportului public spre suburbii, spre destinațiile turistice din jurul Chișinăului și conlucrare mai strânsă cu autoritățile din suburbii, și de ce nu, cu autoritățile din raioanele aproape de Chișinău.