Republica Moldova continuă să își întărească potențialul turistic oferind vizitatorilor tot mai multe oportunități de explorare a peisajului rural și activități în aer liber. Drumeții în regiunea Codrilor, kayaking în Rezervația cultural-naturală Orheiul Vechi și ciclism pe traseul Chișinău-Palanca sunt doar câteva din cele mai noi complemente ale ofertei turistice din Moldova. Evenimentul de lansare se va desfășura în perioada 1-2 august, în cadrul campaniei de promovare „Redescoperă Moldova”. 

Turiștii localnici sunt interesați de explorarea turistică a țării lor, iar 26% dintre ei caută aventuri sportive în natură, conform unui sondaj realizat în anul 2020. Trei oferte de turism de aventură au fost dezvoltate de operatorii de turism în trei destinații turistice emblematice, cu susținerea partenerilor de dezvoltare.

Oaspeții în căutare de adrenalină și experiențe în aer liber vor putea opta pentru drumeții în regiunea Codrilor, în proximitatea satului Sadova, la Crama Tudor, un mic producător de vinuri și destinație de experiențe unice de turism rural și oeno-gastronomic; plimbări cu kayak-ul sau barca pe râul Răut, în rezervația cultural-naturală Orheiul Vechi sau pe râul Nistru, dezvoltate de KayakingTours, o companie specializată în servicii de turism de aventură; sau escapade turistice cu bicicleta pe o nouă rută turistică de ciclism pe traseul Chișinău–Palanca, dezvoltată de VeloPoint, o companie de închiriere de biciclete și experiențe de ciclism turistic.

Itinerariul de ciclism este unic în Moldova, cu o distanță impresionantă de 226 km, care cuprind 6 segmente și zeci de circuite în jurul destinațiilor turistice din regiunea Codru și Ștefan Vodă. Ruta turistică oferă informații și oferte de experiențe turistice la vinării, pensiuni, muzee locale și monumente, sporind astfel atractivitatea acestora. Turiștii activi vor gusta din experiențele autentice ale turismului rural, vor interacționa cu localnicii și se vor delecta cu peisajele nemaipomenite ale Moldovei.

Timp de mai mulți ani au fost dezvoltate hub-uri turistice în diferite zone ale țării, fiind susținute 35 vinării, 33 pensiuni și case rurale, artizani locali și agenții de turism să dezvolte infrastructura și oferta turistică. În 2014, cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova a fost dezvoltat și promovat internațional brandul turistic național „Pomul Vieții”, reușind includerea Moldovei în topul mondial destinațiilor turistice ce merită a fi descoperite.