Săptămâna trecută a fost una dintre puținele ori în care am putut să o întâlnim pe Doina Ciobanu la câteva evenimente desfășurate casă. Faimoasa fashion bloggeriță revine mai rar în Moldova și recunoaște că dacă ar fi inivitată la marile evenimente de modă, s-ar alătura cu plăcere. Am reușit să-i răpim câteva minute în timpul aflării sale la ROCKIT Digital 2017. Autoarea blogului de modă „The Golden Diamonds” ne-a dezvăluit preferințele sale în materie de modă autohtonă și a împărtășit câteva recomandări la capitolul „construirea brandului personal pe Instagram”.

Despre absența sa din cadrul proiectului Moldova Fashion Days:

„Nu știam despre Moldova Fashion Days, știam doar despre proiectul Din Inimă, dar în prezent muncesc foarte mult asupra carierei mele și cred că am avut perioada în care am dat o șansă de lungă durată Moldovei, însă industria de aici nu prea m-a susținut, nu m-a ajutat în niciun fel.

De când am plecat, am încercat foarte mult și repede să lucrez la cariera mea. Acum, de câte ori am ceva liber, încerc să vin și să fac chestii aici. Dacă voi fi liberă, probabil voi veni. Nimeni, niciodată nu mi-a scris și nu m-a invitat, de aia nici nu știu. Dacă îmi vor scrie, poate că voi ajunge.”

Preferințele Doinei Ciobanu în materie de branduri Made in Moldova:

Cred că un exemplu foarte bun este Valentina Vidrașcu, pe care o iubesc foarte mult și de la care am câteva piese; manifestă tradiția și este unică în Vest. Aici putem cumpăra bluze din alea foarte des, pe când atunci când le port în Vest, toți sunt cu gurile deschise și zic „wow, cool!”. Valentina cred că a fost unul dintre primii oameni de la noi, care chiar au valorificat tradiția printr-o astfel de metodă. Acum a devenit trendy să faci chestii tradiționale pe când atunci când ea a început, oamenii nu le prea purtau.

Alt brand e Raquette – ei sunt foarte tari; au lucruri foarte minimaliste, dar romantice și drăguțe.

Ceea în ce îi încurajez eu cel mai mult pe designerii moldoveni, ca să nu facă, este să nu se inspire prea mult din creațiile din Vest. Destul de des văd piese care sunt practic copii ale lui Elie Saab sau Zuhair Murad – o problemă întâlnită destul de des la noi. Atunci când vezi un brand unic aici, sesizezi că pot și ei să facă ceva foarte diferit.

Sfaturi de personal branding, mai ales pentru Instagram sau alte rețele:

Să vă axați mai mult pe ținta de care aveți nevoie. Dacă ești un brand local, încearcă să lucrezi cât mai mult cu oamenii din acea comunitate. Caută cine sunt oamenii cu cele mai tari poze de pe Social Media, nu e neapărat să le scrii bloggerilor care au câte 20-30 de mii de followeri. Poți scrie cuiva cu 5000 de followeri, deoarece rata de conversie ar fi mult mai mare; toți cei care îl urmăresc sunt mult mai interesați de ce poartă acea persoană.

E importantă și crearea conținutului de calitate foarte înaltă. În primul rând mă refer la poze, deoarece suntem într-o epocă în care durata concentrării e scurtă, iar când vezi o imagine, îți e de ajuns ca să tragi o concluzie. În acest caz, imaginea este foarte importantă; trebuie să aibă un styling foarte cool, să nu aibă makeup exgerat, să fie ceva cu adevărat drăguț și fain. La fel și textul: nu e de ajuns să pui 20 de hashtag-uri, trebuie să fie ceva care chiar comunică o idee, o valoare sau explică ceva anume.”

Opinia Doinei despre Instagram și Facebook:

La sigur, acum este mai util Instagram-ul, Facebook-ul își pierde tot mai mult din utilizatori. În plus, Facebook-ul a ajuns la un algoritm foarte complicat: dacă nu plătești pentru publicitate, practic nu ai nicio șansă pe wall-ul altor persoane. Instagram-ul are chestia aia mai naturală și este ca un fel de agendă personală, nu ai nevoie de texte, de link-uri, este destul de simplu: ai intrat pe pagina cuiva și găsești doar pătrățele cu imagini plăcute. De aia e mult mai ușor și oamenii preferă să folosească Instagram-ul.”

Distribuie articolul: