Închiderea școlilor din cauza pandemiei de COVID-19 a lăsat o treime dintre elevii din lume, adică 463 milioane de copii, în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învățământ, în lipsa accesului la echipamente și la tehnologii precum internet, televiziune sau radio, transmite Agora cu referire la Agerpres.

„Numărul mare de copii a căror educație a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgență educațională mondială”, trage un semnal de alarmă directoarea UNCEF, Henrietta Fore, într-un comunicat.

Ea avertizează că „repercusiunile s-ar putea face simțite în economii și societăți în deceniile viitoare”.

ONU estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectați de închiderea școlilor sau de măsurile de izolare.

Raportul scoate în evidență discrepanțele geografice în ce privește accesul la învățământul la distanță, mult mai puțini copii fiind afectați în Europa, de pildă, decât în Africa sau în unele zone din Asia.

Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de țări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.

Chiar și copiii cu acces adecvat la tehnologie se pot confrunta cu obstacole în ce privește educația la distanță, din cauza fie a condițiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligației de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.

Pe glob, numărul elevilor care au fost privați de acces la educația virtuală a fost de 67 milioane în estul și sudul Africii, 54 milioane în vestul și centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu și Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului și în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est și în Asia Centrală, și 13 milioane în America Latină și zona Caraibelor. Raportul nu prezintă date pentru SUA și Canada.

Într-o perioadă în care multe țări pregătesc reînceperea anului școlar, UNICEF „îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranță a școlilor atunci când încep să relaxeze restricțiile”.

Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autoritățile trebuie să prevadă o formă de învățământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut, mai cere UNICEF în comunicatul său.