Guvernul a adoptat noile reguli care simplifică interacțiunea cetățenilor cu administrația publică, prin utilizarea tehnologiei digitale.

În acest sens, se va efectua digitalizarea buletinelor de identitate, permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare. Dacă până acum aceste documente erau emise în format fizic, noile reguli vizează crearea unei versiuni digitale a acestora. Prin intermediul aplicației EVO, fiecare individ va avea posibilitatea de a păstra, deschide și prezenta varianta digitală a buletinului de identitate, permisului de conducere și certificatului de înmatriculare.

În plus, cetățenii vor putea depune online cererile de înmatriculare pentru vehiculele lor, iar certificatele și plăcuțele de înmatriculare vor fi livrate solicitantilor prin intermediul serviciului MDelivery.

În ceea ce privește tranzacțiile imobiliare, se va permite depunerea electronică a cererilor de înregistrare a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente legate de proprietățile imobiliare, fără necesitatea prezenței fizice la Agenția Servicii Publice.

Aceste noi reglementări elimină, de asemenea, cerința prezentării semnăturii electronice la documentele depuse prin intermediul Programului integrat de gestionare a dosarelor, verificarea urmând să fie efectuată automat.

Distribuie articolul: