1.   Strategie de marketing  – garanția evitării unei crize iminente

Poate că nu vom inventa bicicleta, dacă vă vom aminti despre necesitatea iminentă de a gândi strategic și de a cumula pentru promovare mai multe canale oportune. Să ne imaginăm situația în care aveți un marketplace pe Facebook. În situația creată, s-ar putea să ajungeți la pierderi imense în doar câteva ore. Aceste pierderi ar însuma:

  • Venitul și profitul ratat – clientul efectiv nu vă poate găsi online, nu poate realiza tranzacții sau și, mai rău, acestea rămân în aer și pot degenera în probleme de achitare cu instrumente online.
  • Scăderea brand awareness-ului – evident, dacă aveți un business construit de ani buni, cu o reputație online pe măsură, atunci chiar și o cădere a rețelelor sociale nu vă poate afecta prea mult rezultatele deja obținute. Însă cum rămâne cu jucătorii mici, care abia au intrat pe piață? Aceștia trebuie să ia în serios utilizarea unei strategii combinate de promovare, după formula: SMM (social media promovare) + SEO (optimizare pe motoarele de căutare) + PPC (publicitate plătită pe motoarele de căutare). Este ca și în matematică, deoarece obții un rezultat chiar dacă lipsește un element al ecuației.

2.   Prezența unei strategii de gestionare a crizelor

În Republica Moldova este încă de domeniul SF crearea unor strategii de gestionare a crizei, or acestea de multe ori sunt costisitoare și cer o atenție sporită la detalii. Managementul situațiilor de criză reprezintă un set de măsuri, de acțiuni prestabilite pe care orice jucător de pe piața online le poate realiza în scurt timp pentru a diminua considerabil urmările unei situații imprevizibile. Ce măsuri puteți întreprinde în cazul în care un canal de promovare este blocat temporar?

  • Apelați la canale alternative, cum ar fi: TikTok-ul (pentru mesaje video destinate clienților), Youtube (pentru instrucțiuni video), advertoriale explicative care vin să lămurească neclaritățile clienților (sunt potrivite pentru situații long-term) și email marketing (dacă dispuneți de o bază de date consecventă, le puteți remite clienților fideli date despre situația creată și soluțiile disponibile).
  • Construiți mesaje adaptate cu informații utile.

3.   Alternative funcționale – posibilitatea de a păstra relațiile cu clienții

Și indiferent de natura crizei survenite, nu uitați de clienți. Ei sunt cei care vă aduc vânzări și sunt primii pe care trebuie să îi informați despre situația creată. Pentru a corecta situația creată și a vă salva business-ul oferiți-le gratuități utile. De exemplu, reduceri la produse, livrare gratuită. Aceste mici investiții vă vor salva de la pierderea încrederii publicului țintă.

Pentru a evita orice fel de repercusiuni negative, gândiți aceste strategii doar alături de profesioniști în domeniu, pentru că aceștia pot avea o viziune de ansamblu mult mai amplă, înglobând situații de diferită natură.

Distribuie articolul: