Se spune că persoana care trece de „utilizarea cu brio a unui portal online al unei instituții publice” nu se mai teme de absolut nimic. De unde a apărut această constantă nemulțumire a cetățenilor vis-a-vis de funcționarea site-urilor online guvernamentale?

Echipa SEOLITTE, agenție de digital marketing cu experiență de peste cinci ani pe piața internațională, a decis să facă un audit SEO pe exemplul site – ului asp.gov.md. Este vorba de un site prioritar în Republica Moldova, deoarece permite înregistrarea faptelor și actelor juridice relevante pentru viața de zi cu zi: raporturi juridice (căsătorie, deces, naștere), raporturi patrimoniale (înregistrarea unui bun imobil sau a unui bun mobil), precum și alte relații care solicită reglementarea expresă a statului. Iată ce au identificat după o analiză meticulos realizată:

1. Lipsește optimizarea vitezei de încărcare

Evident, marea dificultate este să te înarmezi cu răbdare până când ajungi să găsești pagina necesară pe site. Punctajul oferit de Google este de 35 din 100 pentru versiunea mobilă și ca metrici de încărcare – 2,5 secunde versiunea mobilă (apropo, aici se cuvine să menționăm că este, totuși, o progresie optimistă).

Regula de aur în funcționarea unui portal guvernamental este să se miște cu viteză. Cu cât mai repede – cu atât mai bine, căci acest aspect îmbunătățește considerabil experiența consumatorului final, dar mai nou contează și pentru algoritmii Google.

2. Are multe erori de tip 400 (de genul: 404 error) și http error 500

Aceste erori, care sunt intitulate erorile utilizatorilor, reprezintă această clasă de mesaje/statusuri care este folosită în cazurile în care utilizatorul ar putea greși formularea cererii. Excepția fiind răspunsurile pentru cererile tip „Direcționat/condus”, atunci serverul ar trebui să conțină o intrare cu o explicație a situației erorii.

Per general, browser-ele ar trebui să arate orice intrare cerută de utilizator. Altfel, utilizatorul traversează o bună parte din demersul său digital și se ciocnește de o eroare la finalizarea operațiunii. Neplăcut, da? Aici intervin mecanismele de corectare de către specialiștii SEO de comun cu cei din IT. Soluția noastră? Crearea unei pagini șablon prietenoase pentru cazurile de 404, dar și eliminarea tuturor legăturilor interne ce duc spre pagini cu erori.

Recomandările noastre

Până a formula recomandările noastre propriu – zise se cuvine să observăm că site-ul are și niște elemente bune:

  • Numărul de pagini indexate sunt 7070 din 8881. Aproape tot websit-eule ste luat la evidență și de către Google.
  • Site-ul este securizat, dispune de robots.txt și sitemap.xml, ceea ce-l face vizibil, și ”vocal” în fața motoarelor de căutare, adică dă indicii clare despre ce pagini să fie indexate și ce pagini nu.

Pe partea de SEO, site-ului necesită a fi îmbunătățit prin actualizarea etichetelor SEO (titluri, meta descrieri, tag-uri tip h1, h2 etc.). Din cele 8881 pagini HTML, la 7018 sunt duplicate titlurile și la 7364 dintre aceste pagini lipsesc meta descrierile. Așadar, este nevoie de optimizat manual elementele SEO, pentru o prestație rezultativă și profesionistă în Google.

Dacă vorbim de tag-urile H1 (cel mai important titlu de pe pagină, urmărit de Google) 97 dintre acestea lipsesc. Din Tag-urile de tip H2 (al doilea titlu de pe pagină după importanță, urmărit de Google) 2483 lipsesc, iar 4881 se dublează. Din 5205 imagini, 3443 nu au un ALT text. Rolul atributului ALT este de a spune roboților motoarelor de căutare ce reprezintă imaginile postate. Se recomandă optimizarea imaginilor inclusiv pentru a fi afișate în pagina de rezultate ale căutării de tip imagine.

Alți factori care contribuie la performanța site-ului sunt backlinkurile. Backlinckurile totale ale site-ului sunt 7540, dintre care: numărul de backlinkuri DoFollow (cele care transmit autoritate pe partea de SEO) e de 4965 și numărul total de site-uri ce au link DoFollow către acest site este de 451.

Așadar, este posibil să îmbunătățim un site de servicii guvernamentale? Cu siguranță!

Distribuie articolul: