Prezența pe online ne oferă o mulțime de facilități legate de viața de zi cu zi, iar proprietarii de afaceri, care traversează o criză majoră, au necesitate majoră de a investi tot mai mult în promovarea online. În astfel de circumstanțe, marketing-ul digital le oferă o mulțime de oportunități de dezvoltare. Și totuși, care sunt acele sfaturi universal valabile care ar aduce clienții din online direct la ușa afacerii?

Dacă ești proprietar al unui business local, dar lumea încă nu a aflat despre serviciul sau produsul tău, atunci vezi cele 5 tactici de promovare online care te vor ajuta să obții clienți noi și să-i fidelizezi pe cei actuali. În acest articol, nu vom discuta despre o strategie de marketing digital pe care deja ar trebui să o ai, ci despre acțiuni exacte pe care trebuie să le întreprinzi pentru a-ți mări vizibilitatea afacerii în localitatea ta.

#1 Vino cu oferte noi pentru clienții tăi

Ce să faci atunci când majoritatea clienților tăi se află în online, iar business-ul tău se bazează pe activitate preponderent offline? Ofertele, în acest context, sunt tocmai acel trigger de care ai nevoie. Folosește-le în online ca să-ți aduci clienții direct la locația ta fizică. Ai putea să introduci diferite promocode-uri de reduceri, vouchere pe care le pot procura chiar de pe site-ul tău (dacă deții unul) și diferite concursuri pe pagina de Facebook sau Instagram. Cadourile, bineînțeles, trebuie să fie ridicate neapărat din sediul companiei tale.

#2 Investește în publicitate plătită

În contextul reclamelor plătite, vorbim anume despre rețeaua de socializare Facebook, unde poți seta publicul țintă după localitate și țară. Însă sfatul nostru este să setezi publicitatea în raza de 1 – 2 km în jurul locației fizice a afacerii tale. De ce? Pentru că așa ai face un marketing mult mai eficient decât o fac cei care țintesc spre toată populația țării. De exemplu, dacă ai afacerea în Chișinău, sectorul Botanica, nu seta publicitatea de pe Facebook și pentru locuitorii orașului Bălți. Clienții tăi de bază sunt cei din sectorul locației, nu bălțenii care vin în Chișinău doar de câteva ori pe an.

#3 Utilizează Google Ads pe localitate

Înainte de a porni publicitatea plătită pe Google, analizează mai întâi publicul tău țintă și obiceiurile sale online: ce caută pe Google, ce site-uri accesează și ce soluții caută pentru problemele sale. Nu uita că toate acestea trebuie să fie legate de nișa și afacerea ta.

Un alt sfat util și relevant este să-ți adaugi locația în Google Maps pentru a oferi utilizatorilor tăi informații exacte despre locul aflării. Această tactică de promovare este obligatorie pentru afacerile din domeniul HoReCa care își doresc clienți direct din online.

#4 Folosește check-in-urile în favoarea afacerii

Check-in-urile își au farmecul său atunci când le utilizezi drept conținut calitativ pentru afacerea ta. Cum lucrează acestea? Simplu! Dacă clienților tăi le-a plăcut produsul sau serviciul tău, ei cu siguranță vor lăsa un review plăcut la pachet cu un check-in în locația ta. Prin reposting, acestea vor servi ca un conținut generat organic fără multe eforturi. Inspirația poate veni chiar de la clienții mulțumiți!

#5 Adaugă conținut video

Circa 81% dintre utilizatori își încep experiența în motoarele de căutare. Dintre aceștia, încă 64% iau o decizie de cumpărare în timp ce privesc un video de tipul „Cum să…”. Așadar, orice filmuleț pe care îl vei plasa pe site sau pe pagina de Facebook și care ar explica o anumită informație despre produsul sau serviciul tău, îi va face curioși pe clienții tăi. Poți conta pe această tactică și vei avea de câștigat!

După cum vezi, promovarea online a afacerii locale implică acțiuni exacte care influențează direct imaginea brandului tău în lumea digitală. Aici, poți avea aliați de încredere care te vor ajuta să o faci profesionist și pe termen lung.

Distribuie articolul: