Copywritingul este arta de a convinge prin cuvinte. În special să convingi publicul să achiziționeze ce ai de oferit sau să rezoneze cu mesajul tău. Mai mult decât atât, munca bună de copywriting se poate măsura destul de clar pe online: în click-uri, partajări și vizualizări.

Dar care sunt caracteristicile ce transformă un text simplu într-unul care vinde?

  • Relevanță
  • Scriere persuasivă
  • Autenticitate
  • Îndemn la acțiune
  • Trezește interes
  • Are elementul de noutate
  • Aduce beneficiu personal audienței: mesajul e modificat în funcție de audiență
  • Are elemente de storytelling
  • Atinge un simț.

Așadar, care sunt scopurile copywritingului?

  1. Îndeplinirea cu succes a strategiei de promovare digitală: a atrage, a stimula, asigură și vinde serviciile și produsele tale.
  2. Brand awareness de calitate: totul pentru a face cât mai cunoscut brandul consumatorilor.
  3. Stabilirea unei legături informative dintre client și antreprenor: scenarii pentru reclame, sloganuri, campanii publicitare
  4. Să creeze în jurul brandului o poveste care să emoționeze.

Pentru un copywriting de calitate, trebuie să știi pentru cine scrii. Iată pe baza căror criterii poți construi avatarul clientului ideal:

Formule de copywriting care lucrează:

  1. AIDA:
  • Awareness (Atenție) – Primul lucru prin care trebuie să atragi atenția cititorilor este un titlu / o frază convingător/oare.
  • Interest (Interes) – majoritatea oamenilor dau dovadă de o durată scurtă de atenție, mai ales pe online. Scopul tău e să menții omul interesat să citească textul, asigurându-te că scrii și pentru cei ce doar „scannează” materialul.
  • Desire (Dorință) – oamenii nu vor cumpăra nimic dacă nu vor dori. Există 3 moduri de a cultiva dorința la un cititor: afișarea beneficiilor unui produs, explicarea modului în care produsul îi va schimba viața, sau cum îi poate rezolva o problemă.
  • Action (Acțiune) – să fie un paragraf care vorbește despre toate motivele pentru care cititorul trebuie să ia măsuri imediate, creând, astfel, și sentimentul de urgență.

2. 4 “U”:

  • Useful (Util) – cum va ajuta textul ce urmează cititorul să rezolve o problemă, să răspundă la o întrebare, să ofere o soluție? Arată ce este în materialul tău de folos pentru el.
  • Urgent (Urgent) – determină cititorul să acționeze mai devreme. Poți realiza acest lucru furnizând interval de timp sau termen limită. Se poate face referire, de asemenea, la un anumit stres, presiune sau la o nevoie acută pe care cititorul o simte.
  • Unique (Unic) – atrage atenția cititorului cu un fapt mai diferit, o declarație neobișnuită, sau o informație specială.
  • Ultra-specific (foarte specific) – poate include numere, indica pași concreți, sau poate identifica o informație explicită, ori exclusivă.

O atenție deosebită se acordă în coywriting elementelor de titlu, introducere și final. De ce? Pentru că:

80% dintre articole nu sunt citite din cauza unui titlu neatrăgător: din titlu trebuie să se înțeleagă cine e publicul țintă, să evidențiezi utilitatea, să fie actual, să ai numere, să anticipezi intenția de căutare (cea mai căutată formulă pe online este „cum să”) și să ai triggere sau cuvinte magice (cum ar fi: „nou”, „gratuit”, „pentru că”,„ imaginează-ți”, „cum să” și cifrele).

8% dintre cititori citesc finalul și dacă le place se întorc înapoi la introducere și parcurg textul în sine: utilizează cifre, infografice, structurează conținutul în capitole și subcapitole. Articolul trebuie să conțină și un final puternic – o concluzie sau un îndemn la acțiune relevant.

Acuma că am stabilit ce înseamnă texte care vând, să vedem ce înseamnă texte pentru SEO:

SEO copywriting-ul este acel tip de conținut pe care îl creăm cu scopul de a ne face remarcați în rezultatele motoarelor de căutare.

Scopul SEO Copywriter-ului este să crească relevanța textelor scrise. Scrii pentru 2 categorii de utilizatori: oameni și motoarele de căutare (roboți).

În ce constă munca unui SEO Copywriter?

Acesta scrie texte, folosind cuvintele cheie. Cuvintele-cheie sunt cuvintele și expresiile pe care le introduc utilizatorii de internet în caseta de căutare a unui motor de căutare, cum ar fi Google, pentru a afla informațiile pe care le caută. Cuvintele cheie pot fi un singur cuvânt, o frază, o propoziție sau o întrebare.

Care este rolul cuvintelor-cheie în SEO Copywriting?

Pentru a înțelege de ce avem nevoie de cuvinte cheie, haide să aruncăm o privire asupra modului în care se fac căutările în online:

  1. Întâi de toate, ai o necesitate și vrei să cauți pe Google un răspuns sau o soluție la problema ta.
  2. Formulezi necesitatea într-un șir de cuvinte și expresii, cunoscut sub numele de „interogare”, o introduci în motorul de căutare.
  3. Cauți prin rezultatele obținute, dai click pe acel rezultat, dacă ești satisfăcut mai revii sau rămâi pe pagină.

Acești pași relevă de fapt că în strategia SEO trebuie să ne axăm pe cuvintele cele mai importante și reprezentative pentru un brand (altfel spus: pe cele ce vând și cele ce sugerează clar intenția utilizatorului).

Unde sunt folosite cuvintele-cheie?

În textele de pe site, în descrieri de produs, în articole de blog, în tag-urile SEO și în articoele de PR despre brandul tău.

Așadar, care legătura dintre textele pentru SEO și cele care vând?

În SEO contează și experiența utilizatorului, ceea ce se obține exclusiv printr-un copywriting de calitate. Iată elementele definitorii ale unui copywriting de calitate:

  • Intrigă omul chiar din titlu.
  • Face ca omul să stea cât mai mult pe website.
  • Face așa încât omul să interacționize cu site-ul și contentul său.
  • Micșorează rata de respingere (reprezentată de procentajul tuturor sesiunilor de pe site în care utilizatorii au accesat o singură pagină și au trimis o singură solicitare la serverul Google Analytics).
  • Folosește material vizual și cifre pentru mai multă credibilitate.
  • Folosește doar propoziții scurte și clare, cu până la 20 de cuvinte.
  • Textul are întotdeauna o structură bună: conținutul pe pagină este aranjat conform priorităților cititorului.
  • Trebuie create senzația de accesibilitate: orice utilizator, când accesează un link a unei pagini web, își dorește să găsească soluții la problemele lui, ușor de implementat în practică, articolele de blog sunt o soluție bună.

De asemenea, în SEO contează și link-urile primite de la alte site-uri, vestea bună e că ele pot fi atrase prin content bun și anume:

  • Conținut unic în limba română.
  • Cercetări și analize aprofundate.
  • Infografice, video și poze de autor, ce însoțesc textul.
  • Heading-uri, liste, paragrafe scurte (până la 300 de cuvinte – un paragraf).
  • Link-uri interne.
  • Articole de blog utile.

Toate aceste elemente de SEO copywriting, de fapt, ajută și la demersul de a convinge
prin cuvinte prin aceste mecanisme:

  • Un SEO copywriter bun trebuie să cunoască firea umană, nevoile, preferințele, gusturile și dorințele oamenilor.
  • Procesul de SEO copywriting aduce plus valoare vizitatorilor, nu doar plasează cuvinte-cheie în textele de pe site.
  • Alegând o audiență potrivită, interesată de subiectele pe care el își dorește să le abordeze, copywriterul poate oferi informația dorită vizitatorilor, într-un mod benefic pentru capacitatea de clasare a site-ului în rezultate.

Concluzie

În 2022 este destul de clar că motoarele de căutare caută doar calitate, la fel ca și utilizatorii umani. Așadar, trebuie să produci conținut lizibil și cu valoare adăugată pentru a ieși în evidență ca brand, sau producător de conținut, iar calitatea conținutului tău te ajută să găsești clienți și să îi păstrezi. Putem, astfel, afirma că la intersecția dintre un copywriting pentru SEO și un conținut ce vinde se află tranzacțiile pe bandă rulantă.

Urmărește prezentarea video de la SEOLITTE despre textele care vând și SEO:

Distribuie articolul: