Pe data de 20 octombrie, în Sala Mare a Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, a avut loc un eveniment deosebit în lumea teatrului moldovean. Festivalul găzduit de FESTIS, cu patronajul Primăriei Municipiului Chișinău, a prezentat un spectacol fascinant intitulat “GARDENIA,” o producție a Teatrului Muzical-Dramatic “Bogdan Petriceicu-Hașdeu” din Cahul, Moldova. Cu o durată de 90 de minute, piesa ne poartă într-o călătorie inedită prin sufletele și trăirile celor patru eroine, lăsându-ne cu amintiri pline de semnificație.

Scrisă de scriitoarea poloneză Elzbieta Chowaniec, piesa “GARDENIA” a fost transpusă pe scenă într-o manieră inovatoare, captivantă și profundă. Traducerea piesei a fost realizată de Luiza Săvescu, ceea ce a permis publicului moldovean să se bucure de o operă contemporană cu mesaje puternice.

Regizat de Luminița Țâcu, regizoare din Chișinău, spectacolul a fost creat în colaborare cu patru actrițe remarcabile: Rodica Ciobanu, Alina Carp, Maria Ciobănică și Valery-Elen Gurov. Aceste patru actrițe au adus pe scenă patru personaje complexe, fiecare reprezentând o generație diferită, fiecare purtând cu sine istorii și trăiri profunde. Cu o selecție muzicală semnată de Luminița Țâcu și proiecții video realizate de Maxim Homenko, spectacolul “GARDENIA” a fost un festin vizual și auditiv.

Această producție a reprezentat o provocare și, în același timp, o necesitate de a răspunde problemelor și neliniștilor societății moderne. Cu toții suntem parte a unei legături inelabile între generațiile de părinți și bunici, iar spectacolul a explorat această conexiune, întrebându-se cum putem vindeca rănile și căuta răspunsuri la întrebările noastre, cum putem vindeca visele frânte ale generațiilor anterioare.

“GARDENIA” e un spectacol polifonic, dinamic și tulburător, o veritabilă metaforă despre viață și conexiunile dintre oameni. Acesta e un apel la introspecție și un prilej de a reflecta asupra problemelor noastre personale și ale societății. Spectatorii sunt, astfel, provocați să-și găsească propriile răspunsuri, să-și panseze propriile răni și să vindece visele împreună cu personajele de pe scenă.

Dacă aveți ocazia, nu ezitați să asistați la experiența teatrală unică din cadrul FESTIS Chișinău, care vă va captiva și vă va provoca gândurile pentru mult timp și vă va ajuta să fiți mai liberi!