Trupa Teatrului de Stat Constanța a susținut în data de 27 septembrie la Chișinău o reprezentație a spectacolului „Doi tineri din Verona” de William Shakespeare în cadrul „Reuniunii Teatrelor Naţionale” la Teatrul Național „Mihai Eminescu”. Aceasta este pe bună dreptate o piesă impresionantă, mai ales din punct de vizual, care îmbină forța operei shakespeariene cu exotismul cultural al orientului îndepărtat – toate puse în scenă prin procedee artistice atent gândite și îmbinate armonios.

Tabloul shakespearian de grandoare, cu replicile sale de un patetism aparte, a fost completat cu elemente ale modernului. Așadar, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu, povestea veche de secole este subtil ancorată în realitățile noastre.

„Doi tineri din Verona” este istoria a doi prieteni, dintre care unul, Valentin (interpretat de tânărul actor Andrei Bibire), pleacă din Verona pentru a-și desăvârși educația „într-o altă cultură”, iar prietenul lui cel mai bun, Proteus (interpretat de actorul Florin Aioane), rămâne acasă, lângă iubita lui mult adorată. Printr-un concurs de împrejurări, Proteus ia și el calea pribegiei, iar odată ajuns la curtea ducelui din Milano, se îndrăgostește instant de Silvia, iubita lui Valentin.

După cum textul shakespearean e plin de patetism, așa e și jocul actorilor, grandoarea gesturilor și punerea în scenă a emoției vii subliniază cel de pe urmă mesaj, despre forța binelui. Scenele delicioase, condimentate cu umor, îl fac un spectacol bun de consumat într-o zi de marți, după tumultul cotidianului, când pătrunzi într-o altă dimensiune: una a culorilor vii și sentimentelor foarte intense.

Onoarea, dragostea adevărată, prietenia nețărmurită, setea de dreptate: sunt doar câteva dintre temele general valabile tratate aici. Rapoartele umane într-o continuă schimbare, perfidul, ilarul uman, dar și iertarea ca valoare supremă – toate sunt lecții pentru spectatorul avid de cultură.

Pe lângă rolurile centrale bine conturate în exploatate în spectacol, publicul chișinăuian a aprecia și prestația lui Speed, servitorul lui Valentin, interpretat de tânăra Cătălina Mihai cu totală dăruire de sine.

Decorul multifuncțional atent gândit, costumele de excepție, coloristica: au fost adevărate desfătări pentru ochi și suflet. Mergeți la teatru pentru a vă cultiva dragostea de frumos și adevărat.