După un sezon estival cu fetițe în bikini pe ambalaje, în toamna 2019 brand-ul de pufuleți „Cristinuța” a fost obligat să retragă și să schimbe ambalajele care prezentau fetițe și băieței la plajă. S-a întâmplat după ce Consiliul pentru Egalitate a decis că acele ambalaje aveau un caracter sexist și lezau demnitatea. Un nou sezon – o îmbunătățire vădită. Iată cum arată noile ambalaje.

De asemenea instituția a decis atunci că brandul va retrage din comercializare ambalajul sexist și va încerca să nu mai repete această situație pentru viitor. S-a întâmplat după ce un grup de activiste a decis să trimită un e-mail și o scrisoare recomandată prin poștă companiei producătoare, în care atenționau că acel ambalaj e unul sexist, care promovează sexualizarea precoce a fetelor și este interzis de lege. Producătorii au avut la dispoziție 30 de zile pentru a oferi un răspuns. În lipsa acestuia, activistele s-au adresat la Consiliul pentru Egalitate.

Compania a scos recent o nouă linie de ambalaje pentru pufuleți, de data aceasta prezentând fetele și băieții în ipostaze egale, practicând diverse tipuri de sport.

Un nou sezon și o nouă cutie pentru pufuleții „Cristinuța”. De această dată, Cristinuta e o fată independentă, sportivă, care poate avea aceleași activități pe care le are și Cristinel. Deci, se poate! Ne bucurăm enorm de mult de această schimbare și o apreciem.
Fetele trebuie învățate că ele pot practica orice tip de sport, care e pe placul lor. Felicitări companiei producătoare!”, a scris pe pagina sa de Facebook Elena Rațoi, una dintre activistele care a înaintat în 2019 scrisoarea.

Amintim că precedentul ambalaj a fost retras în urma deciziei Consiliului pentru Prevenirea și Eliminarea Discriminării și Asigurarea Egalității din 22 octombrie 2019.  Atunci instituția a făcut referire la prevederile art. 111 alin. (1) al Legii cu privire la publicitate, în Republica Moldova, publicitatea sexistă este interzisă.