Crearea textelor pertinente pentru website ar putea părea la mintea cocoșului sau activitate de liber profesionist necalificat. Nimic mai fals! A scrie atractiv, pe placul audienței și angajant necesită cunoștințe teoretice, jurnalistice și de scriere creativă, adesea. Să nu ne hazardăm în crearea unor texte de dragul umplerii paginilor.

Iată ce pași ai de parcurs pentru a crea conținut autentic pentru website-ul tău:

  1. Cunoaște-ți audiența

Pentru a putea concepe materiale bune și pertinente pentru publicul tău, trebuie să știi exact cui te adresezi. „Cine reprezintă publicul meu principal?” este întrebarea-cheie ce trebuie să dispună de un răspuns desfășurat. Iată ce întrebări ajutătoare ai pentru a definitiva avatarul cititorului:

    1. Care sunt scopurile/obiectivele Avatarului? Care sunt valorile Avatarului?
    2. Ce vârstă are Avatarul?
    3. Este Femeie sau Bărbat?
    4. Care este situația Avatarului în familie? Căsătorit / necăsătorit / divorțat?
    5. Câți copii are Avatarul și care este vârsta lor?
    6. Unde locuiește Avatarul?
  1. Scrie propoziții scurte și simple

Oricât de interesant ar suna conținutul produs de tine, dacă lipsesc câteva reguli simple de aranjare a cuvintelor în frază, s-ar putea să nu fii citit. Aici soluția stă în simplitate, și anume:

  • Pune până la 20 de cuvinte în propoziție.
  • Concentrează-te pe utilizarea substantivelor și a verbelor la diateza activă și la prezent. Chiar dacă nu sună intuitiv, tu te adresezi de fiece dată unui singur om și de obicei în conținutului unui site vrei să-l motiveze să întreprindă o acțiune. Fii direct și șarmant întru atingerea obiectivelor tale.
  • Folosește adverbe și adjective cu moderație. Nu te arunca în laude personale, în primul rând pentru că a afirma „cea mai bună firmă” nu este acceptabil, în al 2-lea pentru că potențialii cumpărători nu apreciază un discurs pompos și plin de laude la propria adresă.
  • Sari peste figurile de stil inutile și mergi pe un protocol cât mai comun de comunicare și aranjare a informației pe website. Nu e cazul să faci exces de zel când prezinți un agent economic, mai degrabă fii imparțial și deschis spre colaborări, decât metaforic și enigmatic.

  1. Arată, nu declara:

Pornim iarăși de la formulări exagerate ce încep cu „cel mai”. Mai bine este să arăți performanțele tale prin cifre și realizări concrete. Cum ar fi:

  • Exemplele specifice din lumea reală îi ajută pe cititori să înțeleagă și să vizualizeze mai bine mesajele.
  • Studii de caz/ recenzii/ statistici (cifrele și datele au mereu impact pozitiv).
  • Completează textele cu diagrame sau imagini la temă (de asemenea, optimizate).
  1. Nu folosi jargoane:

Ești profesionist, te credem. Dar nu te arunca în termeni tehnici, căci faci un deserviciu audienței tale. Iată 2 filtre prin care să treci jargonul folosit pe website:

  • Site-ul tău este destinat tuturor, nu doar experților tehnici. Explică clar, ca pentru persoane neinițiate.
  • Asigură-te că informațiile sunt de înțeles pentru toți vizitatorii, dar oferă plus valoare.

Sfat: este util blogul pentru mai multe detalii și perspective oferite în termeni mai specifici, dar atenție, aceștia trebuie explicați pe larg.

  1. Fă textul „ușor de parcurs”:
  • Folosește heading-urile pentru structurarea textului. Acestea sunt utile pentru cititorii ce nu citesc în profunzime, și pentru motoarele de căutare, care apreciază informația organizată. Iată cum arată ele în text:

headings

  • În heading-uri e bine să fie prezent cuvântul-cheie de bază, ca să acoperi și partea de SEO.
  • În text se folosește maxim un H1 (Heading 1).
  • Folosește liste ori de câte ori ai ocazia. Sunt ușor de parcurs și oferă claritate cititorului tău.
  • Uite aici și o idee interesantă de a structura un text: heading-urile pot reprezinta întrebări pe care le-ar pune în Google oamenii interesați de temă. Poți să-ți organizezi întregul text după formula întrebare-răspuns?
  1. Asigură-te că fiecare pagină de pe site are măcar o imagine:

Primul argument pe care o să ți-l dăm este că oamenii procesează informații vizuale de 60,000 de ori mai repede decât percep textul. Nu ignora materialele media, doar pentru că motoarele de căutare nu le iau în seamă în mod special. Google recomandă în mod oficial măcar o imagine per pagină, pentru că vizitatorii nu sunt mașini de parcurs text. Iată ce formate media poți folosi:

  • Grafice, infografice, diagrame circulare.

Instrumente utile în producerea unui conținut media inteligibil și util: Canva & Piktochart.

  1. Îndeamnă la acțiune:

Cu siguranță scrii pentru a convinge. Atunci, în afară de folosirea corectă a limbajului, dă și indicii persoanelor despre ce au de făcut în continuare. Păstrează aceste îndemnuri scurte și începe-le cu verbe, precum:

  • „Descarcă”
  • „Distribuie”
  • „Alătură-te”
  • „Înscrie-te”
  • „Află mai multe”
  • „Urmărește”
  • „Abonează-te”.
  1. Adu valoare:

Da. Mai sus am menționat cât de important este ca limbajul folosit să fie simplu și pe înțelesul unui public mai larg. Totuși, evită să expui banalități și lucruri de la sine înțelese. Textele trebuie să fie cât se poate de unice (să nu coincidă cu ce au scris alte site-uri și, de asemenea, să fie exhaustive.

  1. Folosește SEO Copywritingul

Ca un ultim sfat, dar nu cel de la urmă, îți sugerăm să adaptezi din start textele tale la SEO. Iată câteva reguli care îți vor transforma scrierea creativă în SEO Copywriting:

  • Cuvintele-cheie (reprezintă cuvintele și expresiile pe care le introduc internauții în căsuța de căutare a lui Google, pentru a găsi, astfel, informațiile pe care le caută) se folosesc ca familii (5-6 cuvinte care se referă la același grup și un cuvânt-cheie principal – cu mai multe căutări, să fie prezent și în titlu, și în primul alineat, și în text).
  • Google înțelege sinonimele și cuvintele care se referă la același obiect /domeniu /fenomen și dă credit pentru folosirea lor împreună, în același text.
  • Trebuie evitată supraîncărcarea cu cuvinte-cheie – același cuvânt cheie să fie folosit maximum de 10 ori în 500 de cuvinte).

Mergi pe aceste nouă reguli de aur și vei avea un conținut bun care va descrie serviciul /produsul tău din cel mai favorabil unghi posibil. Nu uita că pentru un SEO bun ai nevoie și de o găzduire website de calitate!

Distribuie articolul: