O rețea de socializare este un mediu online utilizat pentru transmiterea unor mesaje de diversă natură (comercială, socială, politică). În 2023 nimeni nu mai are dubii în legătură cu puterea și capacitatea de convingere a oricărei audiențe-țintă folosind rețelele sociale.

Dacă este să vorbim de topuri, Facebook este de departe cea mai populară platformă pentru trimestrul 1 al lui 2022 cu 2,9 miliarde de utilizatori, urmează YouTube cu 2,56 miliarde de utilizator, Whatsapp cu 2 miliarde de utilizatori și Instagram cu 1,47 miliarde de utilizatori.

Așadar, Facebook este o piață imensă pentru fiecare

Facebook este un site web care permite utilizatorilor, care se înscriu pentru profiluri gratuite, să se conecteze cu prieteni, colegi de muncă sau persoane pe care nu-i cunosc, online. De asemenea, permite utilizatorilor inclusiv să vândă produse / servicii sau să facă schimb de experiență.

Ce poți vinde pe Facebook?

  • Produse
  • Servicii 
  • Experiență.

Audiența Facebook:

În timp ce Instagram e piața serviciilor creative

Instagram este o platformă de socializare care pune accent pe partajarea de fotografii și videoclipuri prin intermediul aplicației sale mobile. Puteți prelua, edita și publica conținut vizual atât pentru urmăritori, cât și pentru cei care nu sunt urmăritori, atâta timp cât contul dvs. este public. Utilizatorii pot interacționa cu conținutul prin aprecieri, comentarii, distribuiri și salvări.

Ce putem vinde pe Instagram?

  • Produse craft
  • Servicii creative 
  • Experiență preponderent individuală.

Audiența Instagram

TikTok, în schimb e o piață a produselor video.

TikTok este o platformă de socializare pentru crearea, partajarea și descoperirea videoclipurilor scurte. Aplicația este folosită de tineri ca un mijloc de exprimare prin cânt, dans, comedie și sincronizare buzelor și permite utilizatorilor să creeze videoclipuri și să le partajeze într-o comunitate.

Ce putem vinde pe TikTok?

  • Produse cu mesaj individual
  • Servicii creative 
  • Experiență umană.

Audiența Tiktok

Rețele sociale mai puțin populare, dar eficiente:

  • LinkedIn – o rețea destinată sferei de B2B sau B2C (afacere-afacere sau afacere – client)
  • Twitter – o platformă de opinie.

Concluzii

  1. Mesajele comerciale trebuie să fie adaptate după natura afacerii pe care o ai.
  2. Trebuie să utilizezi bugetarea corespunzătoare, astfel încât să primești rezultatele necesare în termeni rapizi.
  3. Trebuie să alegi rețeaua socială care-ți permite:
  • Delimitarea grupului țintă
  • Stabilirea unor strategii individuale
  • Promovare regulată și eficientă.

Distribuie articolul: