„Viața în plastic este fantastică” – potrivit numeroșilor critici care au lăudat filmul Barbie, scrie bbc.com. Filmul foarte mediatizat – cu Margot Robbie și Ryan Gosling în rolurile principale – vine în această vineri, concurând cu „Oppenheimer” al lui Christopher Nolan. Portalul Empire a numit-o pe „Barbie” „dureros de amuzantă”, iar ziarul The Independent a descris-o drept „veselă din minut în minut”.

Dar The Daily Mail din Marea Britanie a numit filmul „neuniform și dezarticulat”, iar The Times a remarcat că este „frumos, dar nu foarte profund”. Robbie joacă faimoasa păpușă din filmul Greta Gerwig, realizat în colaborare cu producătorul de jucării Mattel.

Un film „extraordinar”
Într-o recenzie de cinci stele, Clarisse Loughrey de la The Independent a scris: „‘Barbie’ este unul dintre cele mai imaginative, perfect dezvoltate și surprinzătoare filme mainstream din ultimii ani, o dovadă a ceea ce se poate realiza chiar și în adâncul capitalismului.

„Deși este imposibil ca orice studio de film să fie cu adevărat subversiv, mai ales când cultura consumatorului și-a dat seama că a fi atent este bine pentru afaceri, „Barbie” realizează mult mai mult decât v-ați imaginat vreodată că este posibil.”

Regizoarea Greta Gerwig a fost nominalizată pentru cel mai bun regizor la Oscar 2018 pentru filmul ei Ladybird.

Robbie Collin de la The Telegraph a dat, de asemenea, o recenzie pozitivă, acordându-i patru stele și descriindu-l drept „un film profund ciudat, alunecos din punct de vedere conceptual și adesea râzând în hohote”.

„Este o plăcere neașteptată să raportez că, deși filmul Gretei Gerwig este, în esență, o comedie de aventură de vară bazată pe linia de jucării Barbie, este departe de mașina de bani puternică de care mulți se temeau că ar fi”, a scris el.

„Unghiul satiric – care cu siguranță va ajunge mult mai bine la spectatorii mai în vârstă decât la preadolescenti – este strâns cu entuziasm și răutate (există glume care bat cu plăcere unele comunități online masculine).”

La rândul ei, Sarah Vine de la The Independent a fost mai puțin mulțumită de portretizarea bărbaților din film. El a scris: „Este un film profund anti-masculin, o extensie a întregului feminism TikTok care pictează orice formă de masculinitate – dincolo de cea mai nesemnificativă – ca fiind toxică și prădătoare”.

„Fiecare personaj masculin este fie un idiot, fie un despot, fie un ratat trist și oarecum patetic. Dacă rolurile ar fi inversate și un regizor de sex masculin ar face un film despre cum toate femeile sunt vrăjitoare nevrotice, isterice, care se servesc de sine, ar câștiga acuzații – pe bună dreptate – că sunt profund ofensatoare și sexiste.”

El a concluzionat: „Este neuniform, dezarticulat, complotul nu are nici un sens real, iar influența Americii corporative cântărește foarte mult pe ea”.

Interpretări comice

Peter Bradshaw de la The Guardian a dat și o recenzie la cald, dând filmului trei stele. El a sugerat că „Barbie” este „un film bine intenționat, dar și conștient de sine”, care „uneori este foarte amuzant, dar se poate simți uneori modest și inhibat, de parcă impulsul de a fi amuzant ar putea fi doar rău intenționat și satiric”.

Ryan Gosling a fost lăudat de revista Empire pentru portretizarea lui Ken.

El a adăugat: „Acest film este poate o reclamă uriașă de două ore pentru un produs, dar nu mai mult decât filmul Lego; Cu toate acestea, Barbie nu merge pe jugulara comediei într-un mod atât de uşurat.

Alți recenzenți au fost mult mai pozitivi. Revista David Fear of Rolling Stone a spus că „Barbie” ar putea fi „cel mai subversiv film de succes al secolului 21”, în timp ce Alex Flood a remarcat că scenariul „conține subtilități neașteptate”.

„Barbie” a avut premiera în Marea Britanie miercurea trecută, în ceea ce a fost unul dintre ultimele evenimente înainte ca sindicatul actorilor de la Hollywood să anunțe începerea unei greve pe termen nedeterminat.

Beth Webb de la Empire i-a lăudat pe Robbie și Gosling ca Barbie și Ken în recenzia sa de patru stele.

„Robbie – care a reușit cu toate de când joacă rolul lui Harley Quinn – este hilar, dar cel mai convingător furt de scene este Mr. Fragility Blonde”, a spus el.

„Gosling își cufundă inima în mintea nesigură a lui Ken, care trece de la un accesoriu Barbie la imaginea clasică a patriarhatului. Fiecare flexie musculară, fiecare mișcare a părului ei, fiecare strângere a coardei de chitară este perfectă. Sunt momente când te lasă fără suflare”.

Au existat și laude pentru regizor, de la Entertainment Weekly, Devan Coggan, care a spus: „Nu vă îndoiți niciodată de Gerwig”.

„Regizorul nominalizat la Oscar a creat o aventură acerbă, amuzantă și profund feministă, care te provoacă să râzi și să plângi, chiar dacă ești din plastic.”

Lovia Gyarkye de la The Hollywood Reporter și-a exprimat disensiunea, spunând: „Oricât de inteligentă ar fi Barbie lui Gerwig, există un întuneric care planează asupra întregului proces”.

„Regizorul a reușit să-și pună amprenta în mod eficient și a tras teme mai profunde dintr-un cadru rigid, dar sacrificiile pentru poveste sunt clare. Politica încurcată a filmului, împreună cu aterizarea emoțională plată, sunt semne că „Barbie” servește în cele din urmă unui brand.”

„Viața în plastic”
Alte recenzii s-au concentrat pe diferite critici, cum ar fi Valerie Complex de la Deadline, care a descris „Barbie” drept „un film imperfect”.

„Se clătește puțin în a-și gestiona personajele care nu sunt albe. În cea mai mare parte, ele servesc doar ca trucuri pentru stereotipul Barbie și Ken”, a spus el.

Nu toată lumea a fost mulțumită de scenele muzicale ale filmului, Deadline numindu-le „de umplere”.

„Există un film compact de 95 de minute aici, dar este plin de muzică și scene de dans care nu sunt altceva decât umplutură.” Johnny Oleksinski de la The New York Post a descris chiar „Barbie” drept o „dezamăgire completă”.

„Ambalajul Barbie este mult mai distractiv decât jucăria plictisitoare care se află în cutie”, a spus el. „Aproape parafrazând cântecul Aqua: Viața în plastic, nu fantastic (viața în plastic nu este fantastică)”.

Tonul filmului a primit critici de la Stephanie Zacharek de la revista Time: „Este un film care se simte foarte confortabil în sine. „Barbie” nu ne lasă niciodată să uităm cât de inteligentă este ea, în fiecare secundă obositoare.”

Peter DeBruge de la Variety a concluzionat: „‘Barbie’ oferă exemple pozitive de potențial feminin pentru generațiile viitoare.

„Între timp, ne dă permisiunea să confruntăm ceea ce reprezintă Barbie, dând dovadă de simț al umorului în fața pașilor greșiți din trecut ale mărcii, spre deosebire de ceea ce te-ai putea aștepta de la un lungmetraj comercial de jucărie.”

Distribuie articolul: