Digital Marketingul reprezintă crearea și răspândirea de conținut pe canale de comunicare digitale: website-uri, rețele sociale, aplicații de mobile, e-mail etc. și promovarea acelui conținut folosind o diversitate mare de strategii pe canale digitale plătite (paid media) sau deținute de tine (owned media), cum ar fi SEO, SEM, pay-per-click, publicitate, distribuirea de conținut, rețele sociale, e-mail.

Marketingul online ajută la

  • crearea și răspândirea de conținut pe canale de comunicare digitale: website-uri, rețele sociale, aplicații de mobile, e-mail etc. 
  • și promovarea acelui conținut folosind o varietate de strategii pe canale digitale plătite sau deținute de tine, cum ar fi SEO, pay-per-click, publicitate, distribuirea de conținut prin rețele sociale, e-mail.

De ce business-ul tău trebuie să fie în mediul digital?

  • Întărirea poziției pe piață: creșterea gradului de vizibilitate al brandului în mediul online și atragerea clienților. 
  • Mărirea audienței și diversificarea subiecților potențiali.
  • Mărirea cifrei de vânzări și consolidarea poziției companiei.
  • Promovarea unei imagini pozitive pentru firmă.
  • Creșterea cecului mediu încasat de companie.
  • Creșterea numărului interacțiunilor cu brandul.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Recomandări de clienți noi prin word of mouth (recomandări verbale).
  • Trezirea interesului față de ce are compania de oferit.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Fidelizarea clienților pentru ca ei să urmărească activitatea companiei cu regularitate.
  • Convertirea repetată a clienților (înscrierea la training-uri din partea foștilor clienți).
  • Obținerea recomandărilor și a recenziilor pe Facebook și Google My Business.

Ce este strategia de marketing digital?

Strategia de marketing digital este un plan de acțiuni coordonat și complex, cu măsurile generale de marketing, în care se determină planurile de promovare pe canalele online: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google și rețeaua de site-uri partenere Google, website propriu, site-uri de știri, SEO, Google Ads, Newsletter ș. a.

Cum se lucrează la crearea strategiei de marketing digital?

  1. Definire obiective – definirea unor obiective SMART: Specific, Măsurabil, Accesibil, Relevant, încadrat în Timp. Stabilirea nivelurilor KPIs.
  2. Studiu public-țintă – identificarea profilului consumatorului și a audienței țintă.
  3. Analiză concurență – identificarea strategiilor concurenței și aprecierea atuurilor și a punctelor slabe ale concurenței.
  4. Creare pâlnie – prezentăm pâlnia de vânzări sub modelul AIDA: Awareness (conștientizare), Interest (interes), Decision (decizie), Action (acțiune).
  5. Crearea unui plan strategic – identificarea canalelor de promovare și crearea media planului. Repartizarea bugetelor.

Indicatori de performanță pentru marketingul digital:

  • Timp mediu petrecut pe site –Timpul petrecut în medie de toți utilizatorii pe o singură pagină. Pentru a o calcula, Google Analytics sumează durata fiecărei sesiuni pe perioada specificată și o împarte la numărul total de sesiuni.
  • Vizitatori care revin pe site-ul web – Indică rata de implicare, deoarece vizitatorii revin.
  • Canale de trafic – Arată modul în care persoanele găsesc site-ul web/pagina de destinație.
  • Numărul total de vizite. Numărul de sesiuni de navigare unice după numărul de vizitatori individuali ai site-ului.
  • Numărul total de vizitatori unici. Numărul de persoane care au vizitat site-ul web/pagina de destinație.
  • Rata de clic (CTR). Procentul de persoane care au apăsat pe un buton CTA (cu îndemn la acțiune) sau pe un link.
  • ROI – return on investment (rata de returnare a investiției) – este procentul din investiție care se întoarce spre persoana care realizează acea investiție. Se calculează ca volumul de venit generat de fiecare dolar investit în campanie.

Distribuie articolul: