Peste 150 de elevi din Consiliul Național al Elevilor, Consiliile raionale ale elevilor și Platforma copiilor au participat la prima sesiune de consultare publică despre proiectul noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar. Tinerii au avut ocazia să își exprime opinia cu privire la conținuturile predate în școli în prezent și să sugereze modificări necesare.

În discuțiile cu autorii conceptului și reprezentanții Ministerului Educației, elevii au adus mai multe reacții și propuneri referitoare la elementele noi ale documentului, transmite diez.md

Elevii consideră că principalele aspecte care necesită îmbunătățiri sunt supraîncărcarea programei școlare, materiile considerate inutile, curriculum-ul prea teoretic și insuficient adaptat intereselor elevilor și nevoilor pregătirii pentru viață.

La fel, tinerii au mai menționat:
# calitatea necorespunzătoare a manualelor școlare;
# limitele procesului de selectare a disciplinelor opționale;
# lipsa cadrelor didactice calificate;
# ponderea mică a activităților practice în favoarea teoriei excesive;
# procesul de evaluare stresant;
# lipsa suportului psihologic pentru elevi.

Începând cu data de 14 iunie, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează un șir de consultări publice despre noul concept al dezvoltării curriculumului școlar. La discuții urmează să participe cadre didactice, părinți, elevi, experți în educație și reprezentanți ai comunității și alte părți interesate.

Persoanele interesate să participe cu idei, sugestii, recomandări, sunt îndemnate să acceseze și să completeze ACEST FORMULAR.

Următoarea rundă de discuții este planificată pentru 19 iunie 2024, ora 13.30, la care sunt invitați directorii și directorii adjuncți din instituțiile de învățământ general (linkul de conectarea https://meet.google.com/mjk-tify-fjt).

Distribuie articolul: