Mihaela Untilă este orginară din raionul Strășeni și studiază la facultatea de economie. Pasiunea de a dărui cadouri mai originale o are încă din copilărie, astfel i-a venit și ideea de a crea buchetele comestibile. În Republica Moldova aceste buchete sunt deja un trend, dar oare cum au primit francezii aceste buchete gustoase? Mihaela a plecat în Franța la iubitul ei și a decis să își încerce norocul. 

 Cum ai ajuns în Franța? Ce v-a determinat să mergeți încolo?

„Primul imbold care a generat ideea de a merge în Franța a fost faptul că prietenul meu e stabilit aici deja de 2 ani. Și fiindcă, depărtarea doare, am decis să las cariera mea în contabilitate și să-i fiu aproape. Nu a fost deloc ușor de a lăsa casa mamei pustie, acolo unde dăinuie liniștea sufletului și acolo unde totul prinde viață. Am luat cu mine amintirile și am pornit spre o călătorie contrară tuturor așteptărilor.

Oportunitățile financiare și viața democratică, au fost un alt factor care a determinat să iau această hotărâre și nu doar atât, sunt o iubitoare de locuri istorice, iar Franța are o multitudine de castele, păstrate din timpuri străvechi, care rămân a fi doar descoperite.”

Cum v-ați integrat  și când a apărut ideea de a crea ceva al vostru?
„Întrucât la momentul actual nu am posibilitatea de a profesa în domeniul economic, am decis să creez ceva inedit pentru conaționalii noștri și, desigur, pentru francezi, să dăruim zâmbete „la pachet”. Ideea de a crea ceva special era încolțită în mintea mea de tare mult timp, însă nu găseam clipa potrivită.

Presupun că majoritatea persoanelor se confruntă cu problema alegerii cadoului perfect. Aceasta e atât de minunat, să cauți, să inventezi și să oferi emoții fără margini. Iar dacă despre cadou se vorbește o lună întreagă după și este admirat de toți, ei bine, e doar un vis. Noi facilităm un efect superb și „burtică plină de plăcere”. Iar când zic despre noi, mă refer nemijlocit la susținătorul și criticul meu, Sergiu Barcari, care participă nemijlocit la îmbunătățirea serviciilor pe care le prestăm.”

De ce buchete comestibile? Cum anume ai ajuns la asta și ce special cunoști despre buchetele comestibile?

„Un buchet de flori la momentul actual este ceva obișnuit, îl primim în dar și nu are un efect puternic asupra noastră. Pe de altă parte, unui bărbat nu poți dărui un simplu buchet de flori. Însă, buchețelele comestibile oferă un mare avantaj, fiindcă se adresează copiilor, femeilor și chiar bărbaților.
Astfel, totul se personalizează până la cele mai mici detalii, începând de la preferințele gastronomice, vârsta, sexul, hobby-ul, profesia, etc.

Datorită unei aniversări, unde era omagiat un om de afaceri, ne gândeam cu ce am putea să-l impresionăm. Am creat o compoziție, cred eu, perfectă pentru acel moment, formată din wisky, fructe și ciocolate. În drum spre omagiat, toți își îndreptau privirile țintă către buchet, iar la petrecere am fost cei mai originali. Emoțiile pozitive și zâmbetele sincere ale celui care a primit darul, mi-au aprins o scânteie în mintea mea, că anume aceasta este ocupația pe care o caut de mult timp.”

 

Cine sunt clienții tăi, cum te promovezi și cum faci ca un buchet să ajungă la destinație?

„De creațiile noastre se bucură în cea mai marte parte moldovenii, conchid faptul că suntem gurmanzi înrăiți, iar creațiile noastre oferă posibilitatea de a dărui într-un mod original. Însă, publicul nostru nu are orizonturi, ne adresăm și rușilor, și ucrainenilor, etc. Ce ține de publicul francez, suntem la etapa promovării intensive a creațiilor, deoarece, ei nu și-au putut imagina că există ceva de genul dat.

Am creat o pagină pe Facebook, unde postăm buchețelele noastre și cu ajutorul diferitor grupuri deja existente, ne promovăm. La momentul actual, comenzile se primesc doar online, iar această modalitate cred eu că e cea mai perfectă, deoarece reduce orele în șir pierdute pentru alegerea unui cadou. Uneori avem și comenzi de la persoanele care au primit recomandări din partea clienților, care au rămas încântați de calitatea serviciilor noastre.
Venim în sprijinul clientului și ne străduim să oferim servicii de livrare, pentru că nu toți au posibilitatea de a transporta buchețelul.”

Cum se păstrează fructele și legumele?

„Fructele și legume, nu le tratez cu nimic, sunt spălate doar cu apă călduță, ușor șterse cu șervețele de bucătărie, ulterior prinse în buchet și protejate cu peliculă, pentru a le putea transporta în cea mai proaspătă formă. În această privință am deseori întrebări dacă sunt comestibile sau nu. Iar, noi le comunicăm despre metoda de curățare a produselor și le sfătuim să le mai treacă prin apă înainte de consum.

Această tehnică o practic și pentru restul produselor pe care le folosesc, cu mânușile pe mâini se începe procesul de muncă, iar finisarea buchetului constă în protejarea sa cu peliculă.

Produsele obișnuim să le procurăm cu o zi înainte de data stabilirii livrării comenzii, depozitate în frigider pentru păstrarea calității lor. Însă, comanda se execută înainte cu câteva ore până la momentul când va fi transmis buchetul, ca totul să fie perfect și gustos.”

Ce trebuie să știm daca ne gândim la o afacere într-o țara străină?

„Ca să devină realitate visele fiecăruia, se pune în acțiune toate pârghiile necesare pentru dezvoltarea a tot ceea ce numești tu afacere. Nimic nu poate fi obținut ușor și aceasta nu depinde de domeniul în care ai profesa. Ca să pășești scările către calea succesului, ai nevoie de multă muncă, să petreci ore, zile și chiar luni la rând ca să te informezi și să aplici în practică ideile pe care le ai.

Într-o țară străină, ai nevoie să analizezi tendințele, cultura, preferințele publicului și chiar să aplici în practică diferite pârghii, care ar fi motorul generator de idei pe care va trebui să te axezi pe viitor în atragerea clienților. Nu am creat anumite detalii specifice, sunt pași cunoscuți deja, de care se mai conduc și alți oameni în afaceri. Ceea ce este specific pentru noi, este faptul că analizăm mult și urmăm sfaturile marilor afaceriști cum ar fi: Robert Kiyosaki, Brian Tracy, Rhonda Byrne, Napoleon Hill și alții.”

Ce perspective are afacerea ta in Franța și unde ți-ai propus să ajungi?
„Proiectele noastre sunt multe, încetișor și sigur le derulăm pe toate. Marele vis, al meu personal este să deschidem un salon, unde aș putea afișa pe viu unele creații. Să putem comunica tête – à – tête cu potențialii clienți, prin această modalitate vom oferi o mai mare încredere celorlalți și vom promova o imagine bună companiei M.S.ArtCadO. Dorim să nu rămânem doar la un singur salon, ne propunem ca în viitor să ne dezvoltăm la capitolul dat, să oferim lecții și să angajăm personal. Ar fi minunat să angajăm din conaționalii noștri, tinerii cu bagaje bogate în creații. Când spun despre tinerii din Moldova stabiliți în Franța, mă refer la faptul că ne propunem să dezvoltăm un colectiv inovativ, iar tinerii sunt cea mai „fresh” alegere dintre toate.”

 

 Analizezi cel puțin întoarcerea acasă sau aducerea afacerii în Republica Moldova?
„Acasă printre oameni cunoscuți, obiceiuri, cultură aproape sufletului, sigur că e mult mai plăcut, însă, e prea devreme să vorbim dacă vom aduce afacerea acasă. Se numără mulți factori care ar putea spori dorința de a ne stabili din nou cu traiul în Moldova. Cum ar fi familia și prietenii care sunt în țară și imaginea care deja o avem infiltrată acasă. Dar să nu uităm de situația politică, care este una foarte tensionată și fluctuația persoanelor care emigrează din ce în ce mai mult. Am prefera totuși să lăsăm o ușă deschisă acestei idei, care va trebui analizată în timp.

Ce ține de afacere, ea poate fi coordonată și la distanță, dacă ai un personal care lucrează cu același entuziasm ca și tine, atunci oricare afacere poate înflori. Tot ce trebuie să faci e să te angajezi în a oferi încredere și a delega obligațiuni concrete fiecăruia din angajații tăi. Și nu în ultimul rând este foarte important să îți menții picioarele pe pământ și să cultivi starea de smerenie.”

 

Mult succes Mihaela și Sergiu!

Distribuie articolul: