Jocurile Olimpice de la Paris, care vor avea loc în anul 2024, și-au dezvăluit luni mascotele: două șepci frigiene numite „Phryges”, un simbol pur republican care întruchipează emblema de pluș a ediției olimpice franceze, scrie presa franceză, rfi.fr.

Animalele roșii de pluș au fost prezentate oficial luni și vor ajunge săptămâna aceasta la magazinul oficial de merchandising, care se deschide în aceeași zi în cartierul parizian, Les Halles.

Animalele de pluș sunt fabricate aproape în întregime în China, „ca marea majoritate a animalelor de pluș vândute în Franța”, potrivit organizației Jocurilor Olimpice de la Paris.

Contractul a fost atribuit companiilor franceze Gispy și Doudou et Compagnie, care au 60% și, respectiv, 40%. Doudou et Compagnie intenționează să producă 15% din cota sa la fabrica sa din Guerche-de-Bretagne (Ille-et-Vilaine), care va fi extinsă pentru această ocazie.

Pentru aceasta parte a productiei franceze, captuseala, asamblarea si cusutul se vor face in Bretania, dar materiile prime si pregatirea pieselor de schimb in China.

Nu au fost date cifre cu privire la volumul mascotelor produse, cu excepția faptului că acestea ar trebui să reprezinte financiar „între 20 și 25%” din veniturile din produsele licențiate al căror flagship vor fi.

În total, veniturile din așa-numitul „merchandising” sunt așteptate să contribuie cu 127 de milioane de euro, conform cifrelor bugetului 2021 al comitetului de organizare (Lame). O revizuire a bugetului va avea loc la sfârșitul lunii decembrie pentru a găsi economii, deoarece bugetul general al lui Cojo este afectat de inflație.

„Spiritul francez”
Pe lângă magazinul online oficial și cel al Les Halles, mascotele vor fi vândute la Carrefour, care este unul dintre sponsorii Jocurilor, dar și în magazinele specializate de jucării.

„Fryge-ul” olimpic poartă adidași. Mascota este disponibilă și în varianta paralimpică, cu unul dintre cele două picioare realizat dintr-o lamă, o caracteristică protetică a anumitor sportivi paralimpici. Potrivit cifrelor furnizate de comitetul de organizare, 65% dintre mascote sunt figuri de animale, iar atunci când sunt, este vorba în majoritate de urși.

„Aceasta este o zi specială pentru Paris 2024, este întotdeauna un punct culminant în viața unui comitet olimpic și paralimpic”, a declarat președintele comitetului de organizare Tony Estanguet.

Şapca frigiană este „cunoscută în întreaga lume” şi este prezentă în artă, în primării, pe timbre”, a adăugat el.

De data aceasta nu există animal, precum panda care a avut succes la ultimele Jocuri Olimpice de iarnă de la Beijing. „Am vrut să ieșim în evidență și să nu alegem un animal, ci un ideal”, a spus Estanguet.