Au fost anunțate de Agenția Serviciilor Publice (ASP) noi întrebări ce vor completa testele teoretice pentru viitorii șoferi.

 

„Din 1 iulie 2024, în testele la proba teoretică în vederea obținerii dreptului de a conduce vehicule vor fi integrate noi întrebări care se referă la siguranța rutieră, protecția antiincendiară, comportamentul conducătorilor auto față de bicicliști; desenul indicatoarelor/marcajelor rutiere”, menționează într-un comunicat echipa ASP.

Procedura de desfășurare a examenului, precum și numărul de itemi din chestionar nu va fi modificată. Respectiv, examenul teoretic pentru obținerea dreptului de a conduce vehicule se va desfășura în modul următor:

  • La categoriile A, B, H și subcategoriile AM, A1, A2, B1, candidatul completează un chestionar, alcătuit din 24 de itemi. Timpul rezervat este de 30 de minute. Pentru calificativul „Admis” este necesar să răspundă corect la cel puțin 22 de itemi.
  • La categoriile BE, C, CE, D, F și subcategoriile C1, C1E, D1, D1E, candidatul completează un chestionar, alcătuit din 30 de itemi. Timpul rezervat este de 38 de minute. Pentru calificativul „Admis” este necesar să răspundă corect la cel puțin 27 de itemi.
  • La categoria CE și D, CE și subcategoria D1, subcategoriile C1E și D1, candidatul completează un chestionar, alcătuit din 36 de itemi. Timpul rezervat este de 45 de minute. Pentru calificativul „Admis” este necesar să răspundă corect la cel puțin 32 de itemi.

Practica internațională privind susținerea probei teoretice

  • Franța: chestionar – 40 întrebări, pentru admitere trebuie să fie corecte – 35.
  • Spania: chestionar – 30 întrebări, pentru admitere trebuie să fie corecte – 27.
  • România: chestionar – 26 întrebări, dintre care pentru admitere trebuie să fie corecte – 22.
  • SUA: chestionar – 20 întrebări, pentru admitere trebuie să fie corecte – 14.

Potrivit  Agenției Serviciilor Publice modificarea materialului didactic s-a făcut în contextul transpunerii prevederilor Directivei Comisiei Europene 2006/126/CE și adoptării standardelor moldovenești din domeniul respectiv la cerințele europene.

Distribuie articolul: