În era internetului, marketingul tradițional este înlocuit tot mai mult de cel online. Pentru ca afacerea și proiectele tale să prospere, trebuie să fii la curent cu ultimele tendințe și să-ți orientezi pașii în funcție de acestea. Acest lucru te poate ajuta să-ți atingi obiectivele de dezvoltare și să progresezi constant. Iată ce strategii de marketing online trebuie să urmezi în anul 2023 pentru a avea succes.

 

  • Content Marketing

Această abordare strategică se bazează pe distribuirea unui conținut relevant și util pentru potențialii clienți. Simpla prezentare a produselor și serviciilor nu mai funcționează în același fel, conținutul scris și vizual pe care îl creezi trebuie să se orienteze în atragerea unui anumit public, pentru creșterea numărului de clienți, dar și a profitului. Pentru a măsura performanța marketingului de conținut, poți să urmărești indicatori precum creșterea gradului de recunoaștere al brandului, generarea de lead-uri, poziționarea ca lider influent și performanța SEO. 

 

  • A/B testing pentru website

Testarea A/B este o procedură a marketingului digital care afișează două sau mai multe variante ale unei pagini web: varianta A rămâne cea originală, în timp ce variantele B-Z conțin elemente modificate. Prin această metodă poți ajunge la diverși vizitatori ai site-ului în același timp și poți compara care dintre variante de site produce mai multe conversii. În urma acestei testări poți optimiza cu succes site-ul și obții astfel rezultate mai bune. Instrument util pentru A/B testing: https://www.optimizely.com/optimization-glossary/ab-testing/

 

  • E-mail marketing personalizat

Este dovedit faptul că e-mailurile personalizate pentru abonați aduc rezultate de circa 3 ori mai bune decât e-mailurile simple. Asta pentru că prin analiza datelor obții capacitatea de a înțelege comportamentul urmăritorilor și poți individualiza conținutul în funcție de acesta. Studiul Impact BND a demonstrat că anume companiile care utilizează tehnologia de atragere a lead-urilor generează cu 50% mai multe vânzări și cheltuie cu 33% mai puține resurse în acest proces. Deci tot ce trebuie să faci este să folosești instrumentul de e-mail marketing personalizat și o să ai mai mult succes.

 

  • Video Marketing

Există diverse platforme video precum YouTube care te pot ajuta să îți crești vizibilitatea și profiturile. O metodă de a realiza asta este optimizarea conținutului video pe care îl postezi. Acest lucru include cercetarea cuvintelor-cheie și utilizarea lor, dar și optimizarea clipurilor video. Canalul de YouTube trebuie să arate bine, să includă cuvinte-cheie relevante, iar în continuare, trebuie să conțină postări relevante și interesante pentru abonați.

 

  • Influencer marketing

Cercetările din marketing arată că 92% dintre oameni au încredere anume în alți consumatori. Persoanele cunoscute pe diverse platforme – influencerii – au foarte mulți urmăritori, ceea ce înseamnă că opiniile lor au un impact major asupra publicului. Colaborarea cu persoane publice din această categorie înseamnă creșterea vizibilității în mediul online și dezvoltarea afacerii tale.

 

  • Căutarea vizuală Google Lens

Instrumentul de căutare vizuală Google Lens poate ajuta companiile să își promoveze produsele și serviciile cu succes. Utilizatorii Google vor putea încărca o fotografie și vor găsi astfel toate rezultatele asociate. Oferirea informațiilor clare despre brand, dar și a unor imagini originale și de calitate este acum o oportunitate pentru a avea un clasament bun în motoarele de căutare. 

 

  • Omni-channel marketing

Statisticile arată că brandurile care utilizează trei sau mai multe canale în fluxul lor de automatizare au o frecvență de cumpărare cu 250% mai mare față de un singur canal. Abordarea omni-channel prioritizează clientul prin folosirea tuturor canalelor existente și oferirea unei experiențe generale pozitive. Beneficiile acestei strategii constau în loializarea clienților, creșterea vizibilității pe diferite platforme, dar și creșterea veniturilor.

 

  • Geomarketing

Această formă de marketing folosește datele de locație pentru ca mesajele de promovare a produselor și serviciilor să ajungă la consumatorii dintr-o anumită zonă. Pe lângă creșterea vizibilității și a profiturilor, strategia de geomarketing aduce și alte avantaje. În special, ajută la cunoașterea profilului și comportamentului consumatorilor, la identificarea clienților noi, la monitorizarea opiniilor pe rețelele de socializare, dar și la identificarea competiției.

 

  •  User-generated content

O formă de publicitate eficientă este conținutul generat de utilizatori. Imaginile sau videoclipurile, review-urile și alte tipuri conținut postate online de clienți despre un produs, serviciu sau companie au o mare importanță pentru brandul tău. Cercetările arată că 90% dintre cumpărători au recunoscut că anume conținutul generat de utilizatori le-a influențat deciziile de cumpărare mai mult decât orice altă formă de publicitate, lucru ce arată impactul real al acestei tendințe.

 

  •  Automatizarea marketingului

Vânzările și campaniile de marketing online pot fi mult mai eficiente prin automatizare. Prin instrumentele sale, unele sarcini repetitive sunt simplificate, astfel încât îți poți orienta efortul spre alte responsabilități. Din automatizarea marketingului fac parte mai multe servicii precum SEO, e-mail marketing, personalizarea Web și folosirea sistemului CRM. Prin automatizare poți eficientiza munca depusă pentru creșterea brandului, economisind timp și resurse.

 

Agenția de SEO & Digital Marketing SEOLITTE are toate cunoștințele necesare în domeniu și te poate ajuta să-ți crești brandul și vizibilitatea în mediul online. Apelează cu încredere și de restul ne ocupăm noi!

Distribuie articolul: