Ludmila Gheorghiţă activează în trupa Teatrului Național „Satiricus I.L.Caragiale” de la fondarea acestuia, având o contribuţie semnificativă la formarea repertoriului. Talentul, măiestria artistică deosebită, conjugate cu dăruirea totală scenei, munca extrem de serioasă asupra rolului, precum şi un aspect fizic agreabil sunt atuurile actriţei.

„Îmi place profesia de actriţă de teatru. Îmi place tot ce fac şi ce trebuie să fac pe scenă. E o fericire să-ţi realizezi prin profesie vocaţia şi aspiraţia.  Scena îmi oferă posibilitatea să propag idealurile bunătăţii, umanismului, onestităţii. Chiar şi rolul teribilei coane Joiţica mi-a oferit această posibilitate. Şi sper ca rolurile pe care le voi juca în viitor să fie la fel de interesante”, declară actrița de la Satiricus.

Fiecare rol realizat de Ludmila Gheorghiţă are un farmec aparte, ea joacă inspirat mai ales în rolurile de drama, cum este Anca din „Năpasta” de I.L. Caragiale, bunăoară. Însă, având predilecţie pentru rolurile de caracter, actriţa are o prezenţă efervescentă şi în rolurile de eroină, dovadă fiind rolul Zoe din spectacolul „O scrisoare pierdută”. De la primele repetiţii şi spectacole pe scena Teatrului „Satiricus I.L.Caragiale”, Ludmila Gheorghiţă s-a manifestat plenar şi în trupa de balet, excelând prin plastica sa deosebită, prin dansurile originale, interpretate cu eleganţă şi măiestrie, prin vocea sa expresivă.

Ludmila Gheorghiță este Artistă Emerită, din anul 2010, bucurându-se de aprecierea unanimă a spectatorilor și a criticii de specialitate de la noi și de pe alte meridiane ale globului, unde a avut nenumărate turnee și festivaluri împreună cu trupa Teatrului Național „Satiricus I.L.Caragiale”. A obținut, în 2006, Premiul pentru “Cel mai bun rol feminin” în cadrul Galei Premiilor UNITEM, Anca în spectacolul “Năpasta” de I. L. Caragiale. De asemenea, Ludmila Gheorghiță este laureată a Premiului municipal pentru tineret în domeniul artei teatrale.

De-a lungul celor trei decenii de viață scenică, Ludmila Gheorghiță a creat o galerie întreagă de personaje inconfundabile. Printre cele mai importante roluri realizate pe scena Teatrului „Satiricus I.L. Caragiale” se numără:

  • Zoe Trahanache – O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale
  • Anca – Năpasta de I.L. Caragiale
  • Mădălina, Matilda – Ciuleandra de L. Reabreanu
  • Les Chargins – Căsătorie cu de-a sila de Moliere (în limba franceză)
  • Elena Ivanovna Popova – Cerere în căsătorie de Anton P. Cehov
  • Armande Bejart – Moliere de M. Bulgakov
  • Galateea – Metamorfozele de Ovidiu
  • Valeria – Caligula de J. Toman
  • Tristeţea – Carmen de P. Merimee (în spaniolă)
  • Zoe Trahanache – Eu pentru cine votez de V. Butnaru
  • Anna Martînovna Zmeiukina – Nunta de Anton P. Cehov
  • Clava – Bătrânii noștri de D. Crudu
  • Diriginta – Puștoaica de la etajul 13 sau dragă societate de M.M. Ionescu
  • Betty Johnson – Banii, banii sau borsetka de R. Cooney
  • Dansatoarea cu voal – Migraaanți sau prea suntem mulți pe nenorocita asta de barcă de M. Vișniec
  • Suzzane – Doctor de femei de G. Feydeau
  • Barbara – Neața, treci înapoi în pat Peter Quilter
  • Sofie – Bună dimineața, tăticule! de Jean Poirret
  • Dansatoare – D’ale carnavalului de I. L. Caragiale
  • Maria Stuart, Julietta – Ce e viața omului? de A. Arkanov
  • Svetlana – Golanii revoluției moldave de C. Cheianu
  • Stela – Maimuța în baie de I. Nechit
  • Aliona – Made in Moldova de C. Cheianu
  • Preoteasa– SRL Moldovanul de N. Esinencu
  • Săteanca – Care-s sălbaticii? de Iu. Filip
  • Soția ziaristului, femeia de pe divan – Triunghiul păcatului de T. Muşatescu
  • Acriviţa Popescu – Jertfe patriotice sau Unde mergem domnilor? de I.L.Caragiale, V. Alecsandri
  • Pasărea albă – Mestrul şi Margarita de M.Bulgakov

În care dintre acestea roluri v-a plăcut cel mai mult?