A început reabilitarea șoselei naționale Soroca-Arionești-Otaci, despre care se spune că este una dintre cele mai deteriorate din Republica Moldova. Companiile responsabile au avut nevoie de peste opt luni pentru a-și aduce utilajele și a efectua unele lucrări pregătitoare pe șantier. Localnicii sunt nemulțumiți de ritmul lent al lucrărilor și acuză constructorii că întârzie proiectul. Cu toate acestea, autoritățile asigură că agenții economici respectă termenii contractuali, transmite TVR Moldova.

Pe 7 septembrie 2023, a avut loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor de reabilitare a șoselei Soroca-Arionești-Otaci, care se întinde pe o distanță de 40 de kilometri. La eveniment a participat și președintele Maia Sandu, iar antreprenorii și-au expus utilajele pe care le vor folosi, angajându-se să finalizeze lucrările în trei ani. Cu toate acestea, localnicii afirmă că, după eveniment, echipamentele au dispărut de pe șantier.

Problema este că, ori că nu sunt bani, ori că nu se străduie. Au fost promiteri şi la televiziune, a fost şi preşedintele, şi de la Guvern, au fost promiteri că se va începe din luna februarie. Văd că e luna paştelui, luna mai. Am vrea, ceva mişcări mai concrete”.

Oamenii spun că au observat primele mişcări pe şantier abia la mijlocul lunii aprilie a acestui an. Iar săptâmâna trecută, pe toată porţiunea de drum de 40 de kilometri, un singur utilaj efectua lucrări de excavare în apropiere de localitatea Grigorăucă, raionul Soroca.

„Demult, foarte demult. Tot promit, promiteau. Şi acum, abia au început a face drumurile. Sperăm că va fi totul bine. Aşa de greu pe drumul acesta, de doamne fereşte. Nu ştiu cum a dat Dumnezeu şi a început. Mulţumim fumos”.

Responsabilii de la Administraţia de Stat a Drumurilor susţin că monitorizează mersul lucrărilor şi dau asigurări că, deocamdată, nu există abateri de la termenii contractuali.

IULIAN MORNEALO, director adjunct Administraţia de Stat a Drumurilor: „Au avut loc lucrări pregătitoare, deci, antreprenorul şi-a mobilizat toată baza. A început să stocheze materialele necesare pentru lucările de construcţie, şi-a instalat, montat, o uzină de asfalt, deci, de beton şi au început, deja lucări în teren”.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale: „Pe unele tronsoane se taie asfaltul vechi, pe altele, probabil, se aduc materiale. Ce este important, este următorul că în doi ani, în 2024-2025, acest drum va fi finalizat. Deci până la finalul anului 2025, pe acel drum se va circula. Şi va fi un drum la standartele europene”.

Valoarea proiectului de infrastructură se ridică la 44 milioane de euro, bani de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare. Lucările sunt realizate de două companii din Turcia și Republica Moldova.

Distribuie articolul: