11 designeri de vitrine și-au prezentat proiectele finale realizate în cadrul celei de-a doua ediții a competiției de decorare a vitrinelor magazinelor fashion – „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition 2018”, iar cinci dintre participanți au luat premii pentru lucrările realizate. Concursul a fost organizat de Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse” cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), „M&W Merchandising and Windows School” (Rusia), Platforma „Design Cafe & Club”, Magazinul „Supraten”, Centrul Național de Încălțăminte „Zorile”, Cofetăria  „Dolce Parma”, Magazin „Crafti”, Agenția de publicitate „Orhid Color”, Parteneri Video „25th Frame”.

Scopul competiției a fost promovarea merchandising-ului pentru vitrinele magazinelor fashion, identificarea și promovarea noilor talente care au aspirații în acest domeniu, precum și facilitarea colaborărilor între reprezentanţii industriei de modă cu designerii şi decoratorii de vitrine.

Doina Nistor, director, Proiectul de Competitivitate din Moldova: „De mult ori se întâmplă ca atunci când trecem prin fața unui magazin privirea să ne fie furată de rochia, bluza, geanta sau pantofii din vitrină. Toate aceste elemente aranjate frumos, care se aliniază mesajului transmis de un anumit brand și o anumită colecție au un rol decisiv asupra deciziei de a intra într-un magazin și prin urmare, de a cumpăra anumite piese vestimentare. În țara noastră, această artă este la o etapă incipientă, de aceea Proiectul de Competitivitate susține dezvoltarea industriilor creative și a industriei ușoare, întrucât avem foarte mulți tineri talentați, designeri de interior, arhitecți, fotografi care sunt  pasionați de decor și care creeză adevărate opere de artă.”

Oxana Berzan, Manager de Proiecte, Centrul de Excelență în Design și Tehnologii „ZIPhouse”: „Pentru al doilea an consecutiv am văzut vitrine care spun multe povești frumoase. Toți participanții la concurs au întrunit criteriile de jurizare, iar proiectele realizate au dat dovadă de originalitate, creativitate, echilibru și cel mai important, au respectat tema colecției prezentate. Ne bucurăm să vedem felul în care această industrie se dezvoltă.”

Decoratorii înscriși în concurs au muncit timp de  câteva săptămâni la amenajarea și decorarea vitrinelor pentru nouă branduri DININIMĂ, printre care se numără  „Anette”, „Batistrada”, „Oldcom”, „Ponti”, „Tricon”, „Vasconi”, „Vitalie Burlacu”, „Zorile” și magazinul „MODA”. Chiar de la început, toți participanții au avut oportunitatea de a participa la workshop-ul „Visual Merchandising and Window Display”  ținut de Marina Kazakova – expert în domeniul Fashion Merchandising şi Window Display din  Rusia.

Câștigătorii concursului „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition 2018” suntTheodor Fazly, Sergiu Vdovicenco (locul I), Naghirneac Roman (locul II), Polina Artemina (locul III) și Adam Adriana (simpatia publicului).

Theodor Fazly, Sergiu Vdovicenco, câștigătorii concursului: „Ne bucurăm că pentru al doilea an consecutiv vitrina decorată de noi iese pe prima poziție în această competiție. Anul acesta am decorat vitrina brandului „Vasconi” iar în proiectul nostru am inclus elementele – cheie ale colecției de primăvară-vară, adică am recreat în format 3D portretul domnișoarei  aflate de malul mării care poartă o pereche de ochelari. Anume această compoziție va face vitrina recognoscibilă pentru publicul larg.”

Polina Artemina, câștigătoarea locului III: „De mai bine de cinci ani ofer servicii de decorare, în special pentru evenimente mari, iar de anul trecut am început să fac decor de vitrine. Am fost inspirată de câțiva experți străini pentru a realizat vitrina pentru brandul „Vitalie Burlacu”, care produce genți și accesorii din piele. Pentru această competiției am creată o tabletă de ciocolată, iar fiecare bucățică are prevăzut un loc special pentru o geantă.”

Toți finalișii s-au ales cu premii din partea  partenerilor concursului,  iar imaginile ce surprind lucrările acestora urmează să fie publicate în revista specializată „Design Cafe&Club”. Marele câștigător, însă va beneficia de un curs intensiv de instruire în domeniul Window Display și Visual Merchandising în cadrul „M&W Merchandising and Windows School”, Rusia sau altă oportunitate de instruire în valoare de până la 12000 lei, premiu oferit de organizatorii Concursului.

 

Distribuie articolul: