„Redescoperă Moldova” se va desfășura până la sfârșit de septembrie și în cadrul campaniei vor fi organizate o serie de expediții care au drept scop de a redescoperi locațiile mai puțin cunoscute, dar cu un potențial sporit pentru atragerea turiștilor locali și celor de peste hotare. Vor fi lansate concursuri pentru amatorii de experiențe inedite și locații superbe din Republica Moldova, precum și o campanie de promovare a turismului printr-o metodă directă a zecilor de unități de cazare din Republica Moldova. 

Campania „Redescoperă Moldova” este lansată în colaborare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și în parteneriat general cu companii private – lideri în domeniile de activitate și reprezentanți ai sectorului neguvernamental.

Igor Șarov, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, susține că “proiectul “Redescoperă Moldova” este o continuare logică a programului educațional virtual “Descoperim Republica Moldova, împreună! ”, desfășurat cu un mare succes în săptămâna pascală. Prin astfel de parteneriate ne propunem să popularizăm toate destinațiile turistice, contribuind astfel la creșterea nivelului de cultură a populației, dar și la dezvoltarea micilor afaceri din sectorul turismului, în noile condiții de activitate”.   

„Redescoperă Moldova conține mai multe componente: pe parcursul lunii iunie vom mai avea concursuri cu multe premii pentru cei mai activi călători la ei în țară, care ne vor împărtăși propriile experiențe. După care vom organiza trei expediții de mai multe zile prin zonele de sud, centru și nord ale țării, în cadrul cărora circa 30 de formatori de opinie din Republica Moldova și statele vecine vor promova locații, oameni și cultura țării noastre și un proiect de promovare a zâteva zeci de mici afaceri în turism pentru a le asigura o vizibilitate mai bună”, afirmă Iulian Bercu, inițiatorul proiectului Redescoperă Moldova.

 „În ultimii 5 ani Proiectul de Competitivitate din Moldova a susținut dezvoltarea a zeci de mici afaceri în turism, crearea de experiențe și produse turistice inovative, fiind implementate vaste campanii de promovare a potențialului turistic atât pe extern dar și printre moldoveni. În rezultat, 33 pensiuni rurale și-au extins și au îmbunătățit condițiile de primire, 27 crame au dezvoltat serviciile oenoturistice, mici artizani și agenții de evenimente s-au integrat pe circuitele turistice. Turismul intern este o șansă de a ne cunoaște țara, de a reveni la rădăcini, dar și să creăm emoții și legături cu oamenii din regiunile turistice. De aceea, „Redescoperă Moldova” este un proiect perfect asociat cu valorile brandului de țară”, a afirmat Diana Lazăr, vicedirectorul Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UKaid.

Organizatorii susțin că scopul final al acestei campanii este de a promova atracțiile turistice mai puțin cunoscute și a oferi rețete complexe pentru cei care doresc să-și petreacă în Republica Moldova o vacanță de la câteva zile până la o săptămână

Promovarea destinațiilor de călătorie în proiectul „Redescoperă Moldova” este susținută de Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UKaid și Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova.

Proiectul este desfășurat în parteneriat cu importatorului automobilelor VOLVO în Republica Moldova și cu suportul financiar al partenerilor generali Moldova-Agroindbank, Vinăria Purcari și Kaufland Moldova. Expedițiile Redescoperă Moldova sunt susținute de partenerii tehnici ai proiectului, rețeaua de magazine DARWIN și rețeaua de stații PECO – Avante Moldova.