Odată cu carantina, pentru multe persoane s-a instalat și constatarea lipsei de organizare eficientă a timpului. Dacă te numeri și tu printre aceste persoane, noi zicem că e vremea să rezolvi această problemă. Cum ai pute să o faci? Află mai jos.

Prioritizarea este cheia, spun experții. Dacă nu ne prioritizăm activitățile, ni se părea nu avem suficient timp pentru tot ce ne-am dori facem.

Vei vedea prioritizarea este esențială în fiecare din metodele următoare de gestionare a timpului.

Tot ce ai de făcut este te gândești care sunt activitățile care îți aduc cele mai mari beneficii, mai ales pe termen lung. Cu ele ar trebui îți începi ziua.

Dar vezi mai jos și alte trucuri importante dacă vrei să-ți menții eficiența și care funcționează chiar și atunci când stai acasă.

1. Ia lucrurile pe rând 

Pentru o perioadă de câteva luni sau un an încearcă iți dedici timpul unui singur proiect, obiectiv sau scop. Alege ce e mai important pentru tine și dedică-te în totalitate acelui target. Toți oamenii de succes susțin este cea mai bună variantă de a te concentra pe deplin și de a avea rezultate.

2. Împărțirea procentuală a timpului 

Aceasta presupune îți prioritizezi activitățile. Spre exemplu, 40% din timpul disponibil celei mai importante dintre ele, următoarei 30%, apoi 20% și 10%.

3. Începe cu ce este important 

În acest caz trebuie rezolvi mai întâi ce e urgent și important. Fii flexibil! Încearcă fixezi în timp activitățile prioritare, dar jonglează și cu treburile scurte. Spre exemplu, poți spăla mașina sau poți face rapid ceva de mâncare, cât copilul își face temele.

4. Proiecte paralele

Dacă ești ocupat, dar nu întratât precum o tânără mămică, ți se potrivește de minune metoda. Unii oameni nu se pot ocupa de un singur proiect pe o perioadă lungă, fiind nevoiți lucreze în paralel la mai multe. Ei ar trebui aloce câte 2-3 zile unui task, apoi 2-3 zile altuia, în funcție de câte obiective vor atingă în același timp.

Sursa: AndreeaRaicu.ro

Distribuie articolul: