Un volum nou-nouț apărut la Curtea Veche chiar pe timp de război, care vine să ni-l prezinte pe Zelenski, cu bune și rele. Cartea deși intitulată În mintea unui erou nu emite judecăți de valoare, nu admite interpretări subiective sau verdicte, ci doar vine să explice în detaliu nu doar realitatea războiului, ci mai și analizează în detaliu viața politică ucraineană dinainte de război. Apanajul unui volum redactat de doi ziariști, de fapt.

Régis Genté este un jurnalist independent, corespondent în fostul spațiu sovietic din 2002. Stéphane Siohan este scriitor, producător de filme documentare și reporter specializat în situația din Europa de Est.

Urmărind fidel structura unui bildungsroman, În mintea unui erou arată calea de creștere și transformare a lui Zelenski din umorist, antreprenor, președinte în ultimul erou al Europei.

Cartea reprezintă un portret de personaj politic, cu tot ce semnifică brutalitatea lumii unui lider de război. Este vorba de același Volodimir Zelenski, acela care printr-o serie de evenimente aproape surrealiste devine președinte de țară; tânăr, pacifist și pe alocuri ignorant în treburi ce țin de politică externă. Acela care de-a lungul scurtei sale cariere este criticat dur de jurnaliști, ironizat de un Putin isteric și avid de pământ, încercat de caracter de un Trump răzbunător și ocolit de oficialii germani însetați de gazul rusesc.

Un destin excepțional și o mare personalitate ni se deschide, așadar în volumul de față. Ajungem să cunoaștem parcursul profesional al aceluia care la ora actuală reprezintă întruchiparea eroismului la nivel mondial. Zelenski ne este prezentat pe bună dreptate, ca simbolul rezistenței unui întreg brav popor – națiune în plină formare, cea ucraineană.

Accentuând transformările din cariera liderului de la Kiev, autorii știu să descrie cu lux și amănunte ce decizii, ce tactici de comunicare și ce aliați l-au transformat pe Zelenski într-un adevărat bărbat al neamului, apărător nu doar al Ucrainei, ci și a întregii Europe. Un șef de stat care se află primul pe lista killerilor tocmiți de ruși, un comandant suprem extrem de empatic și curajos, un patriot – Zelenski este analizat prin diverse prisme și din câteva unghiuri diferite.

Descriind mai ales diverse valențe ale războiului, făcând o bună cronică a evenimentelor desfășurate începând cu 24 februarie 2022, cartea este ușor de parcurs, făcând diplomația europeană mai simplă și mai transparentă pentru cititorul avid de cunoaștere.

Dacă îți dorești să înțelegi cum și de ce s-a declanșat un război în Ucraina, în ce constă drama acestui neam, care este rolul pe care întreaga lume i-l va atribui lui Zelenski, cine și ce este Putin, și putinismul, această carte este pentru tine. Volumul poate fi achiziționat de pe elefant.md.