​Mark Zuckerberg a venit recent cu detalii despre schimbările promise pe celebra rețea socială și a anunțat că Facebook se va schimba radical atât pe desktop, cât și pe mobil: va fi mai puțin albastru în designul aplicațiilor și se va insista mult pe comunicarea în cadrul grupurilor. Zuckerberg speră să diminueze cantitatea de conținut abuziv, iar Facebook va primi noi unelte de business și de e-commerce, scrie hotnews.ro.

Platforma Messenger este considerată o componentă separată în cadrul Facebook, iar aceasta va primi de asemenea îmbunătăţiri în perioada următoare. Se pare că Facebook a realizat că a ignorat foarte mult spaţiul desktop în ultima perioadă, fiind anunţată în cadrul F8 şi o versiune pentru computere a aplicaţiei Messenger, alături de noi capabilităţi în cadrul acesteia, în special în varianta pentru mobil, relatează go4it.ro. În primul rând, Facebook doreşte ca Messenger să fie o aplicaţie foarte uşor de instalat şi foarte rapidă. Noua versiune va debuta pe iOS, unde nu există momentan Facebook Messenger Lite.

Printre funcţiile noi pe care Facebook Messenger le primeşte se numără tabul „friends”, unde apare conţinut de pe celelalte reţele de socializare ale companiei, publicat exclusiv de către prietenii apropiaţi. Aici vor apărea noile Stories şi noile fotografii sau link-uri pe care aceştia le publică pe news feed.

În interiorul mesajelor, va exista acum posibilitatea de a crea videoconferinţe pentru a urmări alături de prietenii din grup clipuri video. Desigur, va exista în continuare posibilitatea de chat, pentru cei care nu vor să folosească apeluri video. Pentru a fi conectat cu prietenii indiferent de dispozitiv, compania promite şi o aplicaţie desktop pentru Windows şi macOS, care va funcţiona foarte similar cu versiunea pentru tablete a aplicaţiei, oferind majoritatea funcţionalităților de pe mobil.

Pentru cei care au prieteni pe toate reţelele de socializare Facebook, Messenger va deveni o aplicaţie universală pentru conversaţii. Aceasta va permite schimbul de mesaje atât între utilizatorii de Facebook, cât şi între cei de Facebook şi cei care folosesc Instagram sau WhatsApp. Cu această ocazie, Facebook a confirmat că lucrează pentru a implementa criptare la ambele capete pentru conversaţiile de pe Messenger, însă nu există un program pentru când va fi această funcţie gata. Momentan, aplicaţia messenger permite aşa numitele „conversaţii secrete” care sunt criptate, însă scopul final este ca întreaga aplicaţie să ofere implicit chat-uri securizate.

Toate aceste funcţii şi noua aplicaţie urmează să fie lansate în cursul acestui an, însă nu este clar dacă toate vor fi lansate simultan, sau vom primi pe rând fiecare funcţie în parte, adaugă sursa citată.

„De departe cele mai mari trei categorii care cresc în comunicarea online sunt mesajele private, grupurile și Stories. În 2019 ne așteptăm ca totalul Stories-urilor distribuite să-l depășească pe cel al postărilor de pe News Feed”, spune Zuckerberg.

El spune că lucrurile se vor schimba și rețeaua socială se va transforma dintr-un loc în care informațiile sunt difuzate în cadrul unor grupuri mari într-un fel de „sufragerie”, adică un loc unde oamenii comunică în grupuri mult mai mici, dar cu persoane în care au foarte mare încredere. Cei de la Facebook spun că există zeci de milioane de grupuri în rețea și 400 de milioane de useri fac parte din cel puțin un grup.

Practic în designul aplicațiilor vor apărea mult mai multe trimiteri către grupuri, va fi mai ușor să descoperi grupuri noi și grupuri pe diverse teme de nișă iar în Messenger va exista o secțiune pentru prietenii cu care comunici cel mai mult și pentru cei din familie.

Schimbări vor veni și la secțiunea Events (Evenimente) care este folosită de foarte multă lume. Va exista un tab mult mai vizibil, vor fi evidențiate pe hartă și vor fi afișate mai multe tipuri de evenimente.

O mare schimbare va fi că albastrul atât de caracteristic în designul Facebook încă din 2004 va fi tot mai puțin prezent. În noul design News Feed-ul își va pierde treptat rolul central și vor crește în importanță lucruri legate de aplicațiile de mesagerie, de marketplace și de site-uri de video-on-demand.

Schimbările de pe mobil se vor face simțite imediat pe Android și iOs, iar cele de pe desktop, în lunile următoare. 

Distribuie articolul: