1. „Maşina de vânzări perfectă: cum să-ţi turbopropulsezi afacerea aplicând neîntrerupt 12 strategii-cheie” de Chet Holmes – Chet te ajută să descoperi o sigură direcție: concentrează-te pe câteva aspecte cruciale ce țin de creșterea afacerii tale. Autorul începe prin a ne spune că a organizat seminarii pentru a-și preda sistemul e vânzări pentru mii de antreprenori și lideri de afaceri, timp de 15 ani, și că este sigur că îl poate ajuta pe fiecare să-și transforme compania într-o mașină de vânzări supremă. Clienții săi se pot aștepta chiar ca asta să se întâmple repede: el spune că a dublat vânzările multor companii în decurs de 12 luni. El le mai spune miilor de manageri care vin să-l vadă: „Veți înțelege toate principiile pe care am de gând să vă împărtășesc astăzi pentru că în ele nu există decât informații logice”.

Așadar, în fiecare zi, 3076 de companii își închid porțile. Dar ce se întâmplă dacă ai putea crea cea mai bună, mai profitabilă și mai bine gestionată versiune a afacerii tale, fără a irosi banii pe o mie de strategii diferite? Tot de ce ai nevoie este să te concentrezi asupra a douăsprezece domenii cheie de îmbunătățire – și să le exersezi din nou și din nou, cu o disciplină de fier.

Cartea îți arată cum să îți rafinezi și să îți consolidezi toate aspectele afacerii, dedicând doar o oră pe săptămână fiecărei zone de impact pe care dorești să o îmbunătățești. Lectura dată va ajuta orice cititor modern să-și transforme organizația într-o forță generatoare de bani. Cu instrumente practice, exemple din viața reală și strategii dovedite, această carte îți va arăta cum să îmbunătățești domenii-cheie:

Management: Îți înveți echipa să lucreze mai inteligent, nu mai greu;
Marketing: Obții mai mult profit din marketing, investind mai puțin;
Vânzări: Perfecționezi fiecare interacțiune de vânzări; și obții clienți de vis.

2. „Strategia oceanului albastru: cum să creezi un spaţiu de piaţă necontestat şi să faci concurenţa irelevantă”, W. Chan Kim, Renee Mauborgne – cartea ne vorbește despre cum să cucerim viitorul, ca organizații și firme cu scopuri bine definite, prin însușirea unui spațiu de piață încă necontestat.

Manualul argumentează, cu lux de amănunte, faptul că o concurență pe viață și pe moarte nu duce decât la un ocean roșu însângerat, în care rivalii se luptă pentru un profit într-o cotinuă scădere… Altfel însă stau lucrurile cu „oceanele albastre” – noi spații de piață nevalorificate, pregătite pentru creștere. Succesul durabil, așadar, nu vine din înfruntarea concurenților, ci din diferențiere.

Cartea este bazată pe o analiză a 150 de mișcări strategice, acoperind peste 100 de ani și 30 de ramuri industriale și ne demonstrează cum să facem concurență irelevantă, cum să venim cu abordări creative și unice în politica de produs, de preț, de distribuție și promovare.

W. Chan Kim este profesor de strategie și management internațional la Catedra Bruce D. Henderson din cadrul Boston Consulting Group, Institutul INSED, Franța. Renée Mauborgne este profesor de strategie și membru de onoare al consiliului Institutului INSEAD.

3. „Predictably irrational” de Dan Ariely – se referă la înțelegerea profundă a ceea ce, realmente, stimulează clientul să ia decizii. Se spune că rareori focus grupurile funcționează: dacă studiem ce spun intervievații, mai eficient este, însă, să urmărim activitatea lor cerebrală, ca să le înțelegem acțiunile… iraționale!

Distribuie articolul: