1.Miliardari în bitcoin. O poveste adevărată despre talent, trădare și răscumpărare, de Ben Mezrich este o carte de non-ficțiune despre cum să devii bogat în secolul XXI. Mult mai mult decât să ne spună povestea adevărată a gemenilor Tyler și Cameron Winklevoss în lumea tranzacțiilor cu bitcoin, cartea urmărește ascensiunea valutelor virtuale în lumea financiară. De asemenea, în volum își face loc și aventura celor doi tineri, intriga, căderea lor și evenimentele inedite din viețile eroilor.

Este extrem de interesant de parcurs devenirea gemenilor, or, cartea începe cu frații Winklevoss aflați la pământ: înfrânți în procesul cu Mark Zuckerberg și fiind considerați persoane non gratae în Silicon Valley. Totuși, sportivi și învingători din fire, ei se reorientează rapid către afaceri complet noi și riscante, cu criptomonede. Intrarea lor în lumea aflată în plină devenire a valutelor digitale are toate elementele unui roman de aventuri.

Pe lângă povestea interesantă a fraților, ne cufundăm și în dedesubturile criptomonedei. Practic, cartea explică, într-un limbaj lesne de înțeles, minunata lume nouă a criptovalutei. De la o valută folosită pentru a ascunde tranzacții secrete până la o valută tranzacționată conform regulamentelor stabilite de unele dintre cele mai vechi organisme de control financiar, bitcoin a crescut enorm, iar Winklevoss au avut un cuvânt puternic de zis în această transformare.

Cu o scriitură rafinată, […] cartea aceasta prezintă ascensiunea criptomonedelor și a celor mai moderne tehnologii, în general, reușind să fie la fel de captivantă ca un roman de aventuri. The Guardian

Povestea ascensiunii, decăderii și renașterii Bitcoin este una fascinantă, iar implicarea gemenilor [Winklevoss] face toată istoria să fie și mai interesată pentru cititor. Book Reporter

Așadar, în 2017 Winklevoss au devenit primii miliardari în bitcoin! Iar cartea este o incursiune într-o lume nouă și necunoscută majorității cititorilor de azi, cu eroi pozitivi și negativi, cu aventuri și rătăciri, cu pierderi și câștiguri.

2. Lost and founder (Pierdut și fondator – nu este încă tradusă în română) de Rand Fishkin, fondatorul și fostul CEO al Moz, dezvăluie modul în care „înțelepciunea” tradițională din Silicon Valley duce în rătăcire mult prea multe startup-uri, cu transparența și umorul pe care sutele de mii de cititori ai blogului au ajuns să le iubească. Toată lumea știe cum ar trebui să decurgă o poveste de start-up: un antreprenor tânăr și genial are o idee grozavă, abandonează facultatea, sfidează pe cei care se îndoiesc, depășește toate șansele, face miliarde și devine invidia lumii tehnologiei.

Aceasta nu este poveste de acest tip.

Nu este vorba că lucrurile ar fi mers prost pentru Rand Fishkin; pur și simplu nu erau chiar așa ca la Zuckerberg. Compania sa, Moz, producătoare de software de marketing, este acum o afacere de 45 de milioane de dolari/an și el este unul dintre cei mai importanți experți din lume în SEO. Dar afacerea și reputația lui au avut nevoie de cincisprezece ani pentru a se dezvolta, iar startup-ul său a început nu într-un cămin de la Harvard, ci ca o afacere de familie cu mamă și fiu, care a căzut adânc îndatorat.

Acum Fishkin distruge miturile despre startup-urie tehnologice, expunând suișurile și coborâșurile vieții startup-urilor, pe care majoritatea directorilor executivi ar prefera să le păstreze secrete. De exemplu: un produs minim viabil poate fi distructiv dacă-l lansați în momentul nepotrivit. Growth hacking poate fi un cuvânt la modă în ziua de azi, dar inițiativele se pot epuiza rapid. Veniturile și creșterea nu vă vor proteja de concedieri. Iar capitalul de risc vine întotdeauna cu niște condiții.

Lecțiile învățate cu greu ale lui Fishkin sunt aplicabile oricărui tip de mediu de afaceri. Această carte vă poate ajuta să vă rezolvați problemele și vă face să vă simțiți mai puțin singuri, pentru că le aveți.

3. Începe cu de ce: Cum ne inspiră marii lideri astfel încât să trecem la acțiune, de Simon Sinek – de ce unii oameni sau unele companii sunt mai inovatoare, mai influente și mai profitabile decât altele? De ce unele se bucură de o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților? De ce atât de puține companii sunt capabile să-și mențină succesul?

 

În anul 2009, Simon Sinek a inițiat o mișcare prin care încerca să ajute oamenii să devină mai inspirați la locul muncă, aceștia inspirându-și la rândul lor colegii și clienții. Cum i-a reușit? Sinek ne învață că întrebare fundamentală în activitatea noastră profesională trebuie să devină: „de ce?”. Or, orice ai face în viața asta, trebuie să înțelegi exact de ce depui eforturile date, zi de zi.

Oameni precum Martin Luther King Jr., Steve Jobs și frații Wright au avut foarte puține lucruri în comun, dar cu toții au început prin a se întreba: „de ce?”. Ei au realizat că oamenii nu vor crede într-un produs, într-un serviciu, într-o mișcare sau într-o idee până când nu vor înțelege „de ce”-ul din spatele acestora. Iar odată ce-ți înțelegi bine de tot misiunea, ai un filtru și niște valori în baza cărora faci alegerile ulterioare. Acest „de ce?” dă culaore și sens activităților tale. Doar înțelegi ce te mișcă, vei putea să-ți setezi corect obiectivele și să lucrezi concentrat/ă la îndeplinirea lor.
Sinek ne mai demonstrează că liderii care au avut cea mai mare influență la nivel mondial gândesc, acționează și comunică în același mod, exact opusul modului în care procedează toată lumea. Autorul numește această idee „cercul de aur” și oferă o structură pe care pot fi construite organizațiile, pot fi conduse mișcările și pot fi inspirați oamenii. Iar totul începe cu întrebarea „de ce?”.
Citate din „Începe cu de ce: Cum ne inspiră marii lideri astfel încât să trecem la acțiune”, de Simon Sinek:

Campionii nu sunt cei care câștigă întotdeauna curse, campionii sunt cei care ies și încearcă. A fi campion este o stare de spirit. Sunt adepți. Ei concurează cu ei înșiși la fel de mult sau mai mult decât împotriva celorlalți. Campionii nu sunt doar sportivi.

Oamenii nu cumpără ceea ce faci; ei cumpără de ce o faci. Și ceea ce faci arată doar ceea ce crezi.

Cu cât inspirați mai mult, cu atât vă vor inspira mai mulți oameni.

4. Mintea extinsă de Annie Murphy Paul, un volum apărut la Editura Publica, care dezvăluie potențialul minții creative prin intermediul neuroștiințelor. Este vitală pentru persoanele care activează în domenii creative.

Foloseșteți capul. Asta ne spunem când ne confruntam cu o problema complicată sau cu un proiect dificil. Însă tot mai multe cercetări arata am înțeles lucrurile exact pe dos. Annie Murphy Paul spune soluția este gândim în afara creierului. O gama întreagă de resurse „extraneurale” (senzațiile și mișcările corpului, spațiile fizice în care învățam și în care muncim sau mințile celor din jur) ne poate ajuta ne concentram mai bine, înțelegem mai profund și creăm cu mai multă imaginație. Mintea extinsa aprofundează cercetările din spatele acestei viziuni noi și interesante asupra abilitaților umane, explorând descoperirile specialiștilor în neuroștiințe, ale experților în cogniție și ale psihologilor.

Analizează obiceiurile artiștilor, ale oamenilor de știință și ale autorilor care se bucura deja de rezultatele gândirii în afara creierului. În plus, descoperă istoria nespusa a modului în care artiști, oameni de știință și autori (de la Jackson Pollock la Jonas Salk sau Robert Caro) și-au folosit extensiile mintale rezolve probleme, facă descoperiri și creeze lucrări noi. Aceasta carte oferă o imagine nouă asupra modului în care ne funcționează mintea, fiind plină de sfaturi practice despre cum gândim mai bine.

mintea-extinsa-annie-murphy-paul-editura-publica1

5. Munca echitabilă de Kim Scott. Tot un volum interesant de la editura Publica, care reflectă asupra problemelor din spațiul online, precum e discriminarea sau bullyingul. Perfect pentru persoanele care scriu mesaje comerciale sau concep strategii publicitare.

Toți excludem, subestimăm și subutilizăm constant un număr uriaș de persoane din forța de muncă și, concomitent, le includem, le supraestimăm și le promovăm pe altele, adesea dincolo de nivelul lor de competență. Nu numai că este imoral și nedrept, dar este și nociv pentru afacere. Soluția este Munca Echitabilă.

Cartea lui Kim Scott dezvăluie un cadru practic atât pentru respectarea individualității tuturor, cât și pentru colaborarea eficientă. Acesta este ghidul esențial de care au nevoie liderii și angajații lor pentru a crea mai multe medii de lucru echitabile și pentru a stabili noi norme de colaborare și respect.

Kim Scott, autoarea bestsellerului Sinceritate radicală, ne arată cum putem să recunoaștem, să combatem și să eliminăm nedreptatea la locul de muncă, transformându-ne carierele și organizațiile în timpul acestui proces.

res_cd36e0fd70b550a500e8235db2385c7d-536x536-1

6. Idei cu lipici de Chip și Dan Heath – o minunată sursă de idei, atunci când ești în pană de ele.

Fie că ești director general sau mamă cu normă întreagă, ai diverse idei pe care vrei să le comunici: un nou produs ce urmează să apară pe piață, o strategie pe care vrei să i-o vinzi șefului tău, valori pe care încerci să le insufli copiilor tăi. Dar este dificil – și chiar răutăcios – să schimbi felul în care gândesc și se comportă oamenii.

În această carte, vei afla care sunt cele 6 calități fundamentale ale unei idei care o vor face să persiste.

41rIy0qaBuL

7. Strategia oceanului albastru de Renee Mauborgne și W. Chan Kim vorbeşte despre calea ce ajută companiile să găsească şi să dezvolte ,,oceanele albastre” (pieţe în creştere, cu o competiţie mică) şi să evite ,,oceanele roşii” (pieţe saturate, unde competiția este intensă).

Cartea ne vorbește despre cum să cucerim viitorul, ca organizații și firme cu scopuri bine definite, prin însușirea unui spațiu de piață încă necontestat.

Manualul argumentează, cu lux de amănunte, faptul că o concurență pe viață și pe moarte nu duce decât la un ocean roșu însângerat, în care rivalii se luptă pentru un profit într-o cotinuă scădere… Altfel însă stau lucrurile cu „oceanele albastre” – noi spații de piață nevalorificate, pregătite pentru creștere. Succesul durabil, așadar, nu vine din înfruntarea concurenților, ci din diferențiere.

Cartea este bazată pe o analiză a 150 de mișcări strategice, acoperind peste 100 de ani și 30 de ramuri industriale și ne demonstrează cum să facem concurență irelevantă, cum să venim cu abordări creative și unice în politica de produs, de preț, de distribuție și promovare.

 

8. The power of habit de Charles Duhigg – fiecare business dorește să fie primul în nișa lui. Nimic straniu, dar toate trebuie planificate. Chiar și succesul. Or, reușita în afaceri, de fapt ca şi în viaţă, depinde de menținerea motivaţiei la cote înalte. Dar în afaceri nu este îndeajuns să fii motivat, trebuie să mai fii și disciplinat, și eficient în ceea ce faci. Iată o carte ce poate să te ajute să te organizezi și mai bine, creându-ți obiceiuri sănătoase!

 

9. Deep work de Cal Newport – cel mai probabil, te-ai confruntat până acum fie cu organizarea priorităților, fie cu respectarea termenelor limită, fie cu randamentul pe care îl ai, într-un program fix. Pe scurt, ai avut sau ai în continuare probleme cu managementul timpului. În timp ce unii colegi fac totul să pară așa de ușor, își termină sarcinile rapid și rezolvă cu succes situațiile imprevizibile, sunt alții care abia dacă se încadrează în timpul de lucru, sau nici nu reușesc să își termine treburile zilnice, nu pot ține o agendă și se simt copleșiți când apar evenimente neprevăzute. Dacă te afli în a doua categorie, înseamnă că ai nevoie să îți dezvolți abilitățile de time management, pentru a fi mai organizat la job și a lucra mai eficient. Iată de ce ai nevoie de această carte. Succes!

10. Your brain at work de David Rock – anume ea a dat naștere unei întregi industrii și obsesii în cultura americană. Este un bestseller cu milioane de exemplare vândute în toată lumea și tradusă în foarte multe limbi. A fost prima carte citită la greu, despre managementul timpului și probabil și cea mai de impact. Cartea prezintă niște principii foarte simple și te învață să deleghezi eficient. Recomandăm!

240576749_3060677554251763_194062203827135357_n-228x300

 

Distribuie articolul: