Lipsa de comunicare cu părinții, neînțelegerile la școală, violența, neglijarea sau exploatarea. Sunt doar câteva dintre problemele care au fost semnalate de mii de copii din țara noastră prin intermediul serviciului „Telefonul Copilului”.

La cinci ani de la lansare aproape 33 000 de persoane au beneficiat de asistenţă telefonică gratuită din partea psihologilor. De sprijin au avut nevoie nu doar copiii, ci și părinții, îngrijitorii, rudele și vecinii acestora, notează AGORA.md.

„Principiul de activitate a acestui serviciu îl reprezintă confidențialitatea. Serviciul este gratuit și funcționează 24/24. Există o rețea globală, iar Moldova este parte a acestei rețele din anul 2018. Au apelat la acest serviciu 33 000 de persoane. Peste 21000 de apeluri au fost efectuate. Deseori copiii spun nu doar despre problemele lor, ci și despre problemele semenilor lor”, a declarat  secretarul de stat în domeniul asistenței sociale, Viorica Dumbrăveanu.

„Telefonul Copilului” poate fi accesat la numărul 116 111. Serviciul și-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale şi implementat de AO „CNFACEM”.

Prin intermediul acestei oportunități de suport emoțional pot beneficia atât copiii cât şi părinţilor aflaţi în dificultate. Serviciul pune la dispoziția utilizatorilor și mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 şi pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Telefonul Copilului operează cu număr pan-european 116 111, accesibil în 28 de state din Uniunea Europeană.

Sursa: AGORA