În cele ce urmează, o să-ți arătăm diverse formule de copywriting care să te ajute în activitatea ta de scrierea a textelor ce vând. Acestea sunt cele mai populare formule de creare a conținutul textual, care și-au demonstrat, în timp, eficiența.

  1. Cei 4 de „P” (din engleză – Promise, Picture, Proof, Push – în română ar fi Imagine, Promisiune, Dovadă, Îndemn la acțiune)

Promisiune – folosește o promisiune care să atagă atenția, ori, altfel spus, răspunde din prima la întrebarea: ce are auditoriul tău de câștigat din ce oferi tu?

Imagine – acest punct se referă la pictarea unei imagini vii, din cuvinte, pentru cititor. Aici îți concretizezi promisiunea și răsplata pentru audiență, folosind un limbaj descriptiv vibrant.

Dovadă – aici ai de demonstrat cu claritate că produsul/serviciul tău chiar face ce ai declarat inițial că face. Pentru a-ți atinge acest obiectiv, poți apela la statistici, studii, grafice și testimoniale.

Îndemn la acțiune – este nevoie de ofertă excepțională, ca să închei tranzacția. Nu vorbim aici de un banal „cumpără acum”, ci mai degrbă de formularea unei promoții de neratat pentru audiența ta.

2. Cei 4 de „U”: Util, Urgent, Unic, Ultra-specific

-Useful (Util) – cum va ajuta textul ce urmează cititorul să rezolve o problemă, să răspundă la o întrebare, să ofere o soluție? Arată ce este în materialul tău de folos pentru el.

-Urgent (Urgent) – determină cititorul să acționeze mai devreme. Poți realiza acest lucru furnizând interval de timp sau termen limită. Se poate face referire, de asemenea, la un anumit stres, presiune sau la o nevoie acută pe care cititorul o simte.

-Unique (Unic) – atrage atenția cititorului cu un fapt mai diferit, o declarație neobișnuită, sau o informație specială.

-Ultra-specific (foarte specific) – poate include numere, indica pași concreți, sau poate identifica o informație explicită, ori exclusivă.

3. Formula AIDA

Awareness (Atenție) – Primul lucru prin care trebuie să atragi atenția cititorilor este un titlu / o frază convingător/oare.

Interest (Interes) – majoritatea oamenilor dau dovadă de o durată scurtă de atenție, mai ales pe online. Scopul tău e să menții omul interesat să citească textul, asigurându-te că scrii și pentru cei ce doar „scannează” materialul.

Desire (Dorință) – oamenii nu vor cumpăra nimic dacă nu vor dori. Există 3 moduri de a cultiva dorința la un cititor: afișarea beneficiilor unui produs, explicarea modului în care produsul îi va schimba viața, sau cum îi poate rezolva o problemă.

Action (Acțiune) – să fie un paragraf care vorbește despre toate motivele pentru care cititorul trebuie să ia măsuri imediate, creând, astfel, și sentimentul de urgență.

4. Formula „1-2-3-4” care urmărește, cu fidelitate, acești pași:

1. Ce îți propun eu?
2. Ce va face pentru tine ceea ce îți propun?
3. Cine sunt?
4. Ce trebuie să faci mai departe? (îndemn la acțiune)

5. Formula „PAS” (Problemă, Agitație, Soluție)

• Problemă – definești exact problema, cu accent mare pe punctele de durere
• Agitație – amplifici problema și imactul ei, arăți cum asta face viața audienței mai grea/ mai rea/imposibilă
• Soluție – vii cu o soluție, care include produsul/serviciul tău, la problema definită inițial.

6. Formula „BAB” (Before – înainte, After – după, Bridge – podul de legătură)

• Before – desenezi situația standard din viața avatarului tău, cu probleme cu care se confruntă și situația sa exactă.

• After – în limbaj vivid și cum argumente clare, prezinți cum ar putea fi “după”.

• Bridge – Îi arăți avatarului cum poate ajunge la After – după, folosind produsul sau serviciul tău.

În loc de concluzie

O atenție deosebită acordă elementelor de titlu, introducere și final, căci:

80% dintre articole nu sunt citite din cauza unui titlu neatrăgător: din titlu trebuie să se înțeleagă cine e publicul țintă, să evidențiezi utilitatea, să fie actual, să ai numere, să anticipezi intenția de căutare (cea mai căutată formulă pe online este „cum să”) și să ai triggere sau cuvinte magice (cum ar fi: „nou”, „gratuit”, „pentru că”, „imaginează-ți”, „cum să” și cifrele);

8% dintre cititori citesc finalul și dacă le place se întorc înapoi la introducere și parcurg textul în sine: utilizează cifre, infografice, structurează conținutul în capitole și subcapitole. Articolul trebuie să conțină și un final puternic – o concluzie sau un îndemn la acțiune relevant.

Distribuie articolul: