Ținând cont de faptul că anume conținutul pe care site-ul tău îl are joacă un rol crucial în succesul său din online, crearea de conținut valoros nu este una dintre cele mai ușoare sarcini și poate fi o responsabilitate enormă și presantă pentru tine.

Acest articol și-a propus să-ți răspundă pe îndelete la întrebările: ce înseamnă un conținut bun de site și dacă există reguli pe care trebuie să le respectăm pentru a crea un conținut excelent?

Așadar, copywriting-ul este procesul de creare a conținutului, menit să atragă cititorii sau să facă utilizatorii să revină pe pagina ta web. Poți spune că este o artă, noi am spune că este, mai degrabă, știință. De ce? Pentru că arta este mai mult despre creativitate, însă știința înseamnă să știi să faci o combinație echilibrată între creativitatea ta ca și copywriter și câteva principii fundamentale ale neuro-marketingului, precum și din cele ale psihologiei persuasiunii.

Altfel, spus, un copywriter bun ar trebui să fie pasionat de nișa în care creează conținut și să înțeleagă nevoile, preferințele, gusturile, mentalitatea și dorințele oamenilor cărora li se adresează. Desigur, alegerea unui public țintă relevant este unul dintre primele lucruri la care ar trebui să se gândească copywriter–ul.

Totodată să nu uităm și de SEO Copywriting. SEO copywriting-ul este acel conținut pe care îl creăm cu scopul de a atrage trafic pe motoarele de căutare. Cum facem asta? Poate părea simplu, dar este un proces complex, care necesită atenție și investiție constantă de timp.

Top sfaturi utile pentru a combina tacticile copywritingului clasic cu SEO copywriting

  1. Fă o analiză a cuvintelor cheie înainte de a scrie sau a posta ceva. Cu alte cuvinte, scrie despre subiectele pe care oamenii le caută în mediul online cel mai mult, pentru că asta înseamnă că oamenii au nevoie de acele subiecte. „Întâlnește” nevoile oamenilor, venind cu o soluție pentru ei, prin conținutul livrat de pagina ta web – acesta este punctul pe care ar trebui să-l analizezi înainte de a te aprofunda în crearea de conținut pentru site-ul tău web.

În continuare o să-ți explicăm pe scurt cum și când să utilizezi cuvintele cheie în conținutul tău. În mare parte, folosirea corectă și oportună a cuvintelor cheie ține de SEO On-Page, un concept de care ar trebui să ții cont dacă vrei să reușești să aduci trafic calificat pe site-ul tău. Descriindu-l pe scurt, SEO On-Page este mai ales despre meta tag-uri și densitatea cuvintelor cheie, dar și despre titlurile paginilor, link-urile interne și toate celelalte lucruri pe care le poți face pe pagina ta web pentru a ajunge la o poziție bună în rezultatele căutărilor organice în motoarele de căutare.

  1. Organizează conținutul site-ului tău într-un mod intuitiv și logic. Acest lucru va fi util atât pentru SEO, cât și pentru vizitatorii paginii tale, pentru a localiza cu ușurință informațiile pe care trebuie să le găsească aici. Înainte chiar de a decide dacă conținutul tău este util sau nu pentru ei, cititorii vor „scana” modul în care sunt aranjate informațiile și vor decide cu privire la ușurința cu care pot găsi ceea ce caută. Nimeni nu va rămâne pe un site structurat haotic, unde găsirea informațiilor dura o eternitate. De ce? Pur și simplu pentru că timpul este prețios pentru toată lumea. Oferă-le, așadar, utilizatorilor tăi o senzație de ușurință și accesibilitate. Cum faci asta? Poți face acest lucru implicând cititorii tăi: întreabă-i direct despre ce conținut ar trebui să fie vorba pe pagina ta, pentru a avea sens pentru ei, lăsați-i să creeze grupuri de discuții, unde să-și poată discuta ideile, obiectivele, dificultățile și alte lucruri care-ți vor fi cu adevărat utile pentru a crea conținut valoros pentru ei. Cititorul tău este regele, nu uita niciodată asta.
  2. Începe să aranjezii conținutul în pagină în funcție de prioritățile utilizatorului tău. Care sunt întrebările esențiale pe care le au vizitatorii site-ului tău? Începe a crea conținut oferind răspunsuri la aceste întrebări și neclarități, deoarece toți cei care-ți vizitează site-ul web, vor începe navigarea din partea de sus a paginii. Unii dintre ei vor naviga mai departe, dacă decid că au găsit ceva util pentru ei, dar alții se pot opri aici, gândindu-se: „Nu, asta nu e pentru mine”, deși, poate că tu ai ceva pentru ei „undeva acolo” . Asigură-te, așadar, că acele informații esențiale de care au nevoie cititori se regăsesc  într-un loc vizibil, ușor de accesat pe site.
  3. Păstrează lucrurile simple. Oamenii nu au nevoie de complicații; s-au săturat de complicațiile cu care ar trebui să se confrunte în fiecare zi din viața lor. Fiecare dintre noi, când face click pe un link către o pagină web, dorește să găsească „o soluție ușoară și rapidă” pentru problema/întrebarea lui. 

  1. Nu uita că publicul tău deși are necesități similare, este diferit. Persoanele care îți vizitează site-ul web pot avea același obiectiv: de a căuta informații despre același subiect, dar toți au niveluri diferite de educație, expertiză, experiență și cunoștințe. De aceea încearcă  să-ți faci conținutul mai flexibil și mai cuprinzător, folosind diverse moduri de prezentare a conținutului: poate fi sub formă vizuală, auditivă, scrisă sau sub alte forme interactive.
  2. Și, bineînțeles, nu ezita să împărtăși conținutul tău pe rețelele sociale, aducând audiențe din diverse medii. 

Dar, în ciuda tuturor acestor „rigori” pe care te simți cumva responsabil să le urmezi, nu uita că oamenii trebuie să găsească mereu plusvaloare în conținutul tău, căci altfel pagina ta web nu va avea niciun impact asupra lor.

Distribuie articolul: