Dacă deții un club de forță, acest articol te va aduce la zi cu ultimele tendințe de promovare online în domeniul sportului. În cele ce urmează am expus pe larg ce canale de comunicare să folosești și cum să-ți construiești corect mesajele pe care să le dai pe fiecare dintre ele.

  1. Site

Trebuie să începem cu un adevăr dur: profilurile tale de social media, de fapt, nu-ți aparțin, ci mai degrabă trebuie să mergi după regulile corporațiilor ce le-au creat (Facebook, Instagam, LinkedIn – toate sunt platforme create și optimizate pentru a aduce profit acționarilor lor). Totodată, cu un website lucrurile stau diferit. Acesta este nu doar cartea ta de vizită, ci și un activ, ce poate aduce constant potențial clienți, cu investiții lunare modice.

Dat fiind vorba că vorbim de sport, websiteul sălii tale, trebuie să arate profesionist și modern. Or, ce așteaptă clientul de la sala la care merge? Aparate de sport noi, curățenie impecabilă și un mediu sănătos. Un website bine construit va crea o primă impresie bună despre clubul tău.

 

Importante sunt și imaginile, acestea trebuie să fie atractive, frumoase și să creeze o impresie plăcută, de ospitalitate dar și succes!

La fel de esențială este deschiderea spre client. Un formular de contact bine ticluit (optimizat și prietenos) pentru atragerea de membri noi poate să te ajute să-ți îmbunătățești rata de conversie. Dar și echipa ta să reacționeze prompt la orice cerere de ofertă!

  1. Optimizarea SEO

SEO a fost întotdeauna o metodă ieftină și eficace de a atrage clienți. Dacă apari pe primele poziții în rezultatele căutării organice pe cuvinte-cheie relevante afacerii tale înseamnă că tu, ca business, contezi căci motorul de căutare crede în tine. Când potențialii clienți caută pe Google „club fitness + localitatea”, site-ul tău să se afle printre primele poziții în rezultate. Uite ce cuvinte-cheie ai putea folosi dacă ai o sală de forță la Chișinău:

promovare-sala-de-forta

Mai mult chiar, optimizările pe care le vei face la site vor influența și asupra gradului de uzabilitate al site-ului. Cu cât mai prietenos va fi acesta cu utilizatorii, cu atât și mai atractiv va fi pentru ei. Și viteza de încărcare odată pusă la punct îți va aduce bile albe. Tot din categoria SEO este și crearea unui conținut util, ușor de înțeles și interesant.

  1. Pentru leaduri din prima zi folosește Google Ads

Utilizând serviciul Pay Per Click de la Google te adresezi direct și fără intermediari celor ce sunt interesați să cumpere serviciul sau / și produsul tău. Mai mult chiar, anume celor care au pornit în căutarea serviciului tău.

Dacă licitezi pe cuvintele cheie potrivite (practic sunt aceleași ca la SEO) îți vei putea promova brandul într-un mod eficient și avantajos, fără a mai aștepta 6 luni (cum e necesar pentru a vedea rezultate din SEO).

  1. Nu uita de remarketing

Probabil și tu ai fost urmărit de bannerele cu publicitate online a site-urilor pe care le-ai vizitat recent. Acesta este remarketing. Poate fi făcut atât prin intermediul rețelei Google, cât și Facebook. Se zice că pentru a face o cumpărătură, potențialul client trebuie să interacționeze în medie de 7 ori cu brandul tău, pentru a începe să-l recunoască, aprecieze și să-l ia în considerare atunci când alege o sală de fitness. Prin remarketing te vei păstra în mintea potențialului tău client și vei crește șansele ca aceștia să revină pentru a face o cumpărătură. Remarketingul rămâne a fi o metodă bună de promovare a unei săli de forță, datorită costurilor reduse și a eficienței sporite. Când decizi să mergi pe calea remarketingului fă setările de urmărire a bannerelor în conformitate cu cât de mare este perioada în care clientul tău ia decizia la ce sală de sport să meargă. O idee bună de a folosi remarketingul pentru promova sala ta de sport este prin YouTube ramarketing.

  1. Social Media: Facebook și Instagram

În 2021 să nu ai o pagină de Facebook e ca și cum nu ai exista. Se pare că de rând cu gigantul Google și social media servește ca surse de informare pentru utilizatori. Pornind de la banalele date de contact, până la poze și informațiile despre activitățile demarate, toate se pot afla de pe o pagină de pe Facebook bine organizată.

Îți recomandăm, cu căldură, să investești în conținutul de aici. Poza de cover și de profil trebuie să reflecte brandul tău. Restul pozelor trebuie să fie de calitate superioară și să aibă o carismă aparte. Iată ce tipuri de conținut poți distribui zilnic din numele pagilor tale:

  1. Povești de succes: acestea întotdeauna stârnesc emoții și apropie om de om.
  2. Antrenamentul și antrenorul zilei, pentru a le face cunoștință potențialilor clienți cu oamenii tăi, dar și pentru a releva expertiza lor.
  3. Imagini de la ocupațiile de grup: arată lumii că ai un club frecventat, activ și frumos!
  4. Ofertele se recomandă a fi promovate prin bannere clare, atractive și memorabile.
  5. Evenimentele, sărbătorile și conferințele organizate în cadrul clubului: dacă membrii tăi primesc constant din partea clubului diverse informații utile, a comunica despre asemenea atuuri ar putea înclina balanța în favoarea ta când se alege între mai multe cluburi de sport.
  6. Pastile de inspirație: postează citate înaripate. Or, cei ce vor să facă sport cu siguranță au nevoie de un mic imbold, multă încurajare și inspirație constantă. Fii acolo pentru ei cu mesaje calde și motivaționale.
  7. Folosește-te de conținut video și stories: în 2021 nimic nu e mai captivant și rezultativ decât conținutul video de calitate. Oamenii consumă video în cantități industriale și video se consideră cel mai eficient mod de a converti: punem accent pe echipamentele performante și instructorii iscusiți. Videourile tare nu trebuie să fie mai lungi de 2 – 3 minute.

pinterest

Nu uita că social media este un mediu extrem de dinamic. Nu e suficient doar să-ți completezi profilurile cu texte și poze bune. Esențial este și modul în care comunici cu urmăritorii tăi. Răspunde la fiecare comentariu, recenzie și mai ales oferă informații celor ce au nevoie de ele.

  1. Lucrează constant cu influencerii

De ce în nișa ta infuenceri fac diferența? Cu siguranță publicul este interesat unde fac sport cei ce arată impecabil, cele 6 pătrățele ale influencerului îți pot aduce ție clienți pe bandă rulantă. Marketingul a fost întotdeauna despre frumusețe și idealuri. Nu e neapărat să ai influenceri de top, mai util ai fi să colaborezi cu persoane credibile. AI putea să observi cine postează poze de la sala ta și să promovezi conținutul acestor persoane sau să le încurajezi prin vouchere la masaj sau diverse reduceri să continue.

  1. Optimizarea profilului de Google My Business (GMB)

Ce trebuie să conțină profilul tău GMB:

  • Denumirea companiei;
  • Tipul afacerii;
  • Adresa;
  • Orele de muncă;
  • Număr de telefon;
  • Link website;
  • Rating, recenzii;
  • Imagini de calitate proprii: se recomandă și încărcarea pozelor personale, ceea ce va spori nivelul de încredere a potențialilor clienți. Important să fie plasate următoarele tipuri de poze:
  • Profile photo (poza de profil);
  • Logo-ul;
  • Cover photo (poza de fundal).
  • Acordarea răspunsurilor la toate review-urile (atât pozitive cât și negative). Feedback-ul pozitiv vă va ajuta să creșteți încrederea pentru potențialii și noii clienți. O notă medie pozitivă va fi și un semnal pentru Google în ceea ce ține de vizibilitatea în mediul online. Totodată, răspunsul la aceste „impresii” va determina nivelul de interacțiune cu clienții (de asemenea un semnal pozitiv pentru Google).

Un profil pe Google My Business neoptimizat înseamnă vizibilitate scăzută pentru rezultatele căutărilor locale, ce sunt foarte importante întrucât încercăm să obținem poziții pe cuvinte cheie. Acest fapt într-un final poate duce la un număr mic de clienți și mai puține review-uri.

Distribuie articolul: