Situația rămâne incertă în cazul podului de pe strada Mihai Viteazul din Capitală, care urma să fie închis de la 1 iulie până la sfârșitul lunii august. În timp ce responsabilii de la Primăria municipiului Chișinău susțin că așteaptă un răspuns de la întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM), reprezentanții acesteia afirmă că și-au comunicat poziția încă din luna iunie.

Serghei Tomșa, director interimar al CFM, a declarat că soluția propusă de autoritățile municipale nu poate fi acceptată, deoarece legislația și actele normative interzic amenajarea unei treceri peste stație, ceea ce ar permite șoferilor să iasă de pe strada Petru Rareș la cercul de la Visterniceni, scrie realitatea.md

Primăria a pierdut controlul. Solicită să fie amenajată o trecere pe mijlocul stației CFM Visterniceni, ca șoferii să poată ieși de pe strada Petru Rareș la cercul de la Visterniceni, la ceea ce noi, pe data de 20 iunie, am dat răspuns că nu este posibil. Legislația și actele normative interzic să fie amenajată o trecere peste stație. Le-am dat răspuns cu privire la legislația în vigoare și actele normative interne ale CFM. Am văzut la ședință ce a vorbit acel domn (n.r. – șeful adjunct al Direcției generale mobilitate urbană, Dumitru Ceban, la ședința din 1 iulie curent), dar eu cred că el nu este la curent. Și el tot așteaptă, dar ce așteaptă, eu nu înțeleg nici până acum”, a declarat Serghei Tomșa.

Vasile Chirilescu, într-un apel telefonic, a spus că autoritățile negociază cu CFM și așteaptă un răspuns pozitiv de la întreprindere, întrucât o altă soluție la moment nu există.

De menționat că agentul responsabil de lucrările desfășurate pe podul de pe strada Mihai Viteazul a solicitat ca circulația rutieră pe pod să fie închisă definitiv pentru o perioadă. A fost anunțată perioada de două luni. Municipalitatea, de câteva ori, a spus că așteaptă un răspuns de la Calea Ferată din Moldova.

Podul a intrat în reparație în august 2022. Pentru lucrări, Primăria municipiului Chișinău cheltuie circa 108 milioane de lei. Suma însă ar putea crește.

Distribuie articolul: