SEO este o știință apărută în ultimele 2 decenii, iar jobul de specialist SEO este considerat unul modern și plin de potențial. De ce? E simplu pentru că atâta timp cât oamenii folosesc motoarele de căutare, optimizarea SEO a site-urilor aduce plusvaloare și trafic crescut afacerilor care au timp/resurse de investit în conținutul și modul de funcționare al site-urilor lor.

Dar când anume trebuie să apelezi la optimizarea website-ului?

1.Chiar la etapa de creare site, făcând o serie de analize și setări SEO de bază, cum ar fi:

    • Studiul concurenței și studiul nișei de activitate pe online. La această fază se identifică audiența țintă, se determină scopurile pe care publicul le are în momentul când vizitează site-ul și se stabilesc cerințele funcționale ale fiecărui utilizator (pentru ce accesează pagina, ce caută, de exemplu: caută o căsuță de mesaj pentru a contacta un reprezentant al magazinul etc.).
    • Analiza cuvintelor cheie specifice pentru grupele de servicii/produse, apoi gruparea cuvintelor-cheie per pagină a site-ului.
    • Stabilirea arhitecturii site-ului cu accent pe marketing (la această etapă primești sugestii pentru crearea categoriilor și subcategoriilor noi care vor conține cuvinte cheie noi pe care te vei putea clasa în Google).
    • Favorizarea indexării corecte de către Google prin setarea de uneltelor de lucru în SEO cum ar fi Sitemap.xml, Schema.org etc. Nu poți face optimizare SEO eficientă pentru website dacă nu acorzi maximă atenție indexării site-ului. Schema.org și Sitemap.xml vor face ca roboții motoarelor de căutare să analizeze structura completă a site-ului tău și să crească permanent viteza și calitatea indexării acestuia.
    • Construirea unei strategii pe termen lung pentru a aduce rezultate SEO pe parcurs. O astfel de strategie îți va ajuta site-ul să-și mențină pozițiile chiar și după un an, după ce lucrările SEO au fost implementate pe site.
    • Paginile și conținutul de pe site trebuie să sunt accesibile motoarelor de căutare (adică să nu fie blocate spre indexare prin coduri de tipul noindex).
    • Să ne asigurăm că tot conținutul nostru este accesibil publicului larg, de pe toate dispozitivele și browser-ele de pe care se navighează în 2023, chiar și de pe cele mai puțin populare, căci așa arătăm motorului de căutare că ne pasă de vizitatorii noștri.
    • Să ne asigurăm că paginile site-ului se încarcă rapid de pe toate dispozitivele (smartphone, tabletă, PC etc.). Numai o secundă de întârziere în încărcarea unui website scade dramatic rata de conversie în 2023.
    • Designul, interfața de utilizare și experiența – toate trebuie să fie plăcute și ușoare, intuitive pentru toți utilizatorii site-ului.

2. Când se dorește creșterea traficului organic calificat:

Atunci când știi că faci parte dintr-o nișă competitivă și/sau suficient de activă, SEO îți poate aduce lead-uri de calitate pe bandă rulantă. Analizând un pic cuvintele-cheie căutate de avatarul clientului tău prin Google keywords planner, îți poți face o impresie destul de clară dacă SEO este o activitate cu potențial de a-ți mări sau nu veniturile din online.

3. Când ai timp și răbdare ca să aștepți rezultate din SEO:

Nu mai e un secret că rezultatele din SEO apar mai greu decât cele din Social Media sau Google Ads. Or, SEO, în schimb, aduce rezultate în timp (circa în 6 luni), însă aceste rezultate se și mențin pe termen lung. Ajungi ca peste o perioadă, cu zero buget, să tot ai lead-uri de calitate venite datorită optimizării site-ului tău.

4. Când vrei să automatizezi obținerea lead-urilor:

Optimizarea SEO este unul dintre canalele de marketing online care îți aduce prospectul calificat la ușă, comparativ cu cold calling-ul sau oricare alt tip de reclamă intrusivă, oamenii veniți din SEO sunt cei care au căutat singuri în Google produsele sau serviciile tale, deci nu li s-a vândut nimic. Așadar, atrăgând constant vizitatori pe cuvinte cheie relevante afacerii pe site, vei avea zilnic și lead-uri bune cu care să lucrezi, care vor bate singure la poarta ta.

5. Când îți dorești să ai un website de calitate superioară:

Calitatea conținutului, viteza rapidă de încărcare a site-ului, UX prietenos, structura intuitivă de navigare pe site, arhitectura logică și robustă – iată doar câteva dintre condițiile după care motoarele de căutare apreciază calitatea unui site web. SEO îți va transforma atât vizual, cât și pe partea de conținut site-ul în cea mai bună versiune a sa.

Pentru un site viabil, nu uita să alegi găzduire web și hosting web de înaltă calitate!

Distribuie articolul: