Prin interzicerea rețelelor Facebook și Instagram, Rusia a decimat o întreagă industrie, dar pagubele nu se opresc aici. Este vorba de pierderi în lanț din cauza toxicității pe care o aduce Rusia brandurilor ce oprerează pe acestă piață.

Iată principalele efecte devastatoare de pe piața de publicitate din Rusia:

  • În 2020 piața de Instagram influencer marketing din Rusia a fost undeva la 140 de milioane de dolari. Bani pe care, în mare parte, corporații străine îi pompau în economia rusească. Și asta e DOAR Instagram. Rusia de asemenea a interzis luna aceasta și Facebook care, pe lângă influenceri, mai e gazda a sute de mii de afaceri mici de tot felul, grupuri și alte forme de comunicare, scrie digi24.ro.
  • Dintre cele mai mari 30 de agenții de publicitate din Rusia, 16 sunt mărci străine, iar 13 dintre ele deja s-au retras din Federația Rusă, scrie canalul de Telegram Dorin Galben.
  • 3 branduri globale din 4 au redus cheltuielile publicitare din Rusia. Din cei 31 de proprietari de branduri globale care reprezintă 43 de miliarde de dolari în cheltuieli publicitare globale, trei din patru au realocat sau redus investițiile în publicitate în Rusia de la invazia Ucrainei, potrivit unui sondaj realizat în rândul membrilor Federației Mondiale a Advertiserilor (WFA), scrie marketingweek.com.
  • Conform previziunilor preliminare, piața de publicitate va pierde cel puțin 51 de miliarde de ruble, scrie canalul de Telegram Dorin Galben.

Distribuie articolul: