Nu știu dacă a mai rămas un om care să nu discute despre scandaloasa legătură amoroasă dintre renumita jurnalistă și fugarul interlop (nu le voi da numele, pentru că asta le-ar crește considerabil numărul vizualizărilor și, deci, i-ar face mai renumiți decât e cazul). Să le spunem clasic: X și Y.

X decide oarecum să facă o carieră în jurnalism după finalizarea unei instituții universitare din Federația Rusă (becurile roșii s-au aprins deja, pentru că știm cu toții, din Rusia ies perfect doar marionete). Y este un om de afaceri, cu legături dubioase. Acest X și Y s-au văzut, au mimat un soi de opoziție și, într-un final, s-au dedat unei pasiuni demne de romanele ieftine ale Sandrei Brown (să-mi fie iertat acest sacrilegiu). Bun, făcând abstracție de aceste scene desprinse dintr-un vodevil de doi bani, marea problemă rămâne a fi faptul că acest cuplu încă mai are voce.

X decide să facă un rebranding în stil corporatist sau altfel spus să iasă curățică din tot acest show. Și ce credeți? Este suficient de inspirată cât să-i ia interviu fix celui din cauza căruia și-a pierdut renumele și reputația în breaslă, și nu doar.

Sinceră să fiu, am văzut exact cinci minute din acest interviu și doar din cauza curiozității mele masochiste. Și este exact show-ul pe care-l gustă cei care admiră propaganda rusească. Romanțarea – iată calea pe care au ales-o acești doi Bonnie și Clyde. Și nici asta nu ar fi marea mea problemă, dar iată ce am văzut după acest interviu, în diferite postări pe social media, m-a dat efectiv pe spate.

X și Y și-au atins perfect ținta. Din doi oameni care au decis să aleagă ilegalitate, aceștia au devenit, în cel mai obraznic mod, două victime, doi oameni ai căror iubire este de neînțeles. Pseudopsihologi, terapeuți comportamentali – o masă gri de oameni au decis că se ascunde altceva în spatele „durerii” lor.

Dragi cititori, acest text nu este scris pentru a vă face să vă simțiți cumva culpabili pentru că ați empatizat la un moment cu acești doi tovarăși. Nu sunteți vinovați pentru că nimeni nu ne pregătește pentru astfel de stratageme de PR, nimeni nu ne învață să distingem între emoții și raționamente, nimeni nu ne ajută să combatem, să oprim, să tăiem de la rădăcină portavocea unor astfel de figuri.

Ce ne rămâne de făcut în acest caz? Probabil, părerea mea vi se va părea cam nepopulară, dar trebuie să ne autoeducăm, să ne alegem modelele pe care le urmărim, să ne instruim constant, să credem în valorile cu care rezonăm. Și mai ales, să nu uităm persoanele pe care le-am penalizat măcar o singură dată.

Distribuie articolul: