Recomandarea de astăzi este o carte scrisă de W. Chan Kim și Renee Mauborgne: Strategia oceanului albastru. Cum să creezi un spațiu de piață necontestat și să faci concurență irelevantă, București, Publica, 2015. Analiza prezintă instrumentele și procedeele creative pe care orice organizație le poate utiliza pentru a crea și a capta propriile „oceane albastre”.

Cartea ne vorbește despre cum să cucerim viitorul, ca organizații și firme cu scopuri bine definite, prin însușirea unui spațiu de piață încă necontestat.

Manualul argumentează, cu lux de amănunte, faptul că o concurență pe viață și pe moarte nu duce decât la un ocean roșu însângerat, în care rivalii se luptă pentru un profit într-o continuă scădere… Altfel însă stau lucrurile cu „oceanele albastre” – noi spații de piață nevalorificate, pregătite pentru creștere. Succesul durabil, așadar, nu vine din înfruntarea concurenților, ci din diferențiere.

Cartea este bazată pe o analiză a 150 de mișcări strategice, acoperind peste 100 de ani și 30 de ramuri industriale și ne demonstrează cum să facem concurență irelevantă, cum să venim cu abordări creative și unice în politica de produs, de preț, de distribuție și promovare.

W. Chan Kim este profesor de strategie și management internațional la Catedra Bruce D. Henderson din cadrul Boston Consulting Group, Institutul INSED, Franța. Renée Mauborgne este profesor de strategie și membru de onoare al consiliului Institutului INSEAD.

Distribuie articolul: