Piața digitală este într-o continuă schimbare. Iar pe măsură ce tot mai mulți oameni au acces la internet și petrec tot mai mult timp în mediul virtual și specialiștii în marketing online trebuie să se adapteze, să fie tot mai creativi și să capteze atenția audienței – țintă, precum și să le ofere o experiența de neuitat în urma interacțiunii cu produsul sau serviciul promovat.

Tendințele ce se vor consolida în digital marketing în 2024

1. Colectarea de date fără terțe părți, prin instrumente directe, precum formulare online

Colectarea datelor a devenit mai importantă decât oricând pentru companii. Cu toate acestea, modul în care sunt colectate aceste date a trebuit să se schimbe din cauza legilor de confidențialitate. Tocmai din acest motiv, companiile vor trebui să fie mai pro active și mai creative pentru a obține informații relevante despre clientela lor. Astfel, probabil că platformele de mesagerie în timp real vor fi un instrument folosit activ pentru colectarea datelor. Atâta timp cât platformele de mesagerie în timp real au devenit o oportunitate excelentă de a ajunge rapid și direct la clienți, probabil că ele vor începe să fie folosite mai serios și în colectarea datelor.

2. Micro și nano influencerii vor continua să fie importanți

La nivel global, marketingul prin influencer-i aduce un ROI de circa 520%, deci nu e de mirare că tot mai mule companii vor vedea valoare în colaborări cu aceștia pe Instagram, TikTok și Facebook. Evident, că aici va fi de lucru de fiecare ca să se aleagă influencer-ii potriviți, care au o audiență și o acoperire relevantă.

i mult e-comerț direct în Social Media

Cu 1,5 miliarde de utilizatori pe rețelele de socializare pe tot globul, aceasta chiar este o piață de care trebuie să profite companiile care vor să vândă online.

Secretul este apropierea de utilizatori: crearea de reclame care se potrivesc perfect în fluxurile de social media și integrarea platformelor de comerț electronic cu canalele de social media. De exemplu, Instagram Checkout facilitează ca niciodată mărcile să-și facă publicitate și să-și vândă produsele direct prin intermediul platformei.

4. Clienții vor dori totul aici și acum

Când fac cumpărături online, vor să obțină ceea ce își doresc instantaneu: orice întârziere sau așteptare îi va determina să plece în altă parte. Tocmai de aceea, a avea o bază de întrebări și răspunsuri, precum și informații utile despre retur și livrare, îi va ajuta să-și răspundă rapid la întrebări care i-ar putea împiedica să cumpere.

5. Tot mai mult conținut vizual și stories

Cercetările de marketing din 2022 arătă că oamenii preferă conținutul vizual textului simplu. Aruncă un ochi peste nebunia din Pinterest și Instagram, pentru a vedea dovada acestui lucru.

6. Marketing tot mai personalizat

Una dintre modalitățile cele mai eficiente de a trezi emoții în clienți este să personalizați marketingul, pentru a satisface nevoile acestora. Psihologii și specialiștii în arta persuasiunii ne-au tot învățat că oamenilor le place să-și audă numele și să-l vadă tipărit. E-mail marketing-ul actual, țintirea audiențelor pe Facebook și Google Ads, precum și alte instrumente de digital marketing permit echipelor de marketing digital să colecteze suficiente date pentru personalizări tot mai de calitate.

7.  Video Marketing și live-uri

Știai că videoclipurile reprezintă 82% din tot traficul online? Oamenii sunt mult mai predispuși să cumpere după ce au privit o recenzie video sau un tutorial despre un anumit produs. Și live-urile sunt incredibil de populare în rândul consumatorilor, căci acum oamenii petrec de trei ori mai mult vizionând videoclipuri live decât vizionează videoclipuri pre-înregistrate. Așadar, aceste tendințe nu vor face decât să crească în 2024.

Aceste statistici și cercetări au fost obținute de echipa de digital marketing și optimizare SEO SEOLITTE.

Distribuie articolul: