Promovarea afacerii online este o sarcină pe cât de creativă, complexă, cât și provocatoare. Unele mesaje deși sunt bine formulate nu au rezonanță pe online, alteori bugetele sunt nepotrivite, în alte cazuri mix-ul de promovare ales nu se potrivește avatarului clientelei. Astfel încât a te promova de calitate pe online înseamnă nu doar să ai o reclamă ce aduce rezultate în engagement și afișări, ci și să reușești să-ți construiești o bază de lead-uri și, desigur, cumpărătorii loiali.

Totodată, e bine de înțeles că cu cât crește competitivitatea pentru spațiul publicitar din mediul digital, cu atât și mesajele, și campaniile publicitare ca trebui să fie mai bune, mai bine țintite și să aducă rezultate din fiece dolar investit în promovare.

Iată câteva idei de promovare de calitate pe online ce-ți vor aduce rezultate pe măsură în 2023:

  • Promovarea prin marketing de conținut – probabil că noțiune de marketing de conținut deja nu-ți este străină, de când cu pandemia, muncitul de acasă și încercarea brandurilor să empatizeze cu avatarul lor și să ofere informații cu adevărat utile și bune de pus în practică. Au fost perioade în care a vinde agresiv era considerat ceva nu de bon ton și atunci informarea clientelei a înflorit. Conținutul este, în prezent, o garanție a calității promovării digitale. Singura dificultate este că actualizarea conținutului necesită mult timp deja prețios. Din păcate, nu putem pune pauză în alte activități, doar ca să înnoim conținutul sau să-i adăugăm un anume substrat factologic. Utilizarea marketingului de conținut este un mecanism extrem de eficient, care dă rezultate pe termen lung și poate asigura consolidarea afacerii tale prin prisma customers care și a loializării brandului.
  • Concursuri și giveaway-uri – mai ales dacă ești la început de cale sau vrei să-ți mărești audiența. Mai mult, concursurile pe bază de elaborare de conținut sunt o idee excelentă de a genera UGC, cum ar fi folosirea unui hashtag special sau etichetarea unor prieteni în comentarii. Tot aici putem vorbi și de interacțiunea cu influencer-ii, în 2023 anume micro și nano influencer-ii vor continua să fie importanți, adică aceia care chiar au o audiență activă, de nișă, autentică și implicată.
  •  Promovarea prin intermediul evenimentelor – pozele și materialele video de la evenimente și întâlniri din offline/online le obții organic, datorită experienței unice pe care o asiguri audienței tale.
  • Folosirea marketing-ului de afiliere și a parteneriatelor – în marketing-ul digital, partenerii pot face diferența dintre un brand awareness de calitate, vânzări pe bandă rulantă – pe de o parte; și insucces – pe de alta, întrucât marketingul se bazează din ce în ce mai mult pe parteneriate și alianțe aducătoare de profituri ambelor părți.

  • Remarketing – ți s-a întâmplat ca în timpul navigării pe internet să îți apară o publicitate online a unui site pe care l-ai vizitat recent? Acesta este modul în care funcționează remarketing-ul. Remarketing-ul (alias retargeting) este procesul de afișare a reclamelor direcționate către persoanele care v-au vizitat anterior site-ul sau au interacționat în alt mod cu brandul tău. Este un instrument extraordinar de puternic pentru a urmări cei 96-98% dintre oameni care vin pe site-ul tău, dar nu fac o achiziție. Deoarece acești vizitatori cunosc deja marca ta, au șanse mai mari să facă conversii decât un străin întâmplător pe internet.
  • Email marketing – un mesaj de marketing prin e-mail bine proiectat și bine executat amintește foștilor clienți și celor existenți, precum și celor potențiali să viziteze site-ul tău web și le oferă stimulente în acest sens. Email marketing-ul are o rată de întoarcere a investiției (ROI) de $42 la fiecare $1 investit, iar mai mult de 60% dintre consumatori spun se bucură de e-mailuri promoționale săptămânale.
  • Video blogging și video de produs – știai că videoclipurile reprezintă 82% din tot traficul online? Oamenii sunt mult mai predispuși să cumpere după ce au privit o recenzie video sau un tutorial despre un anumit produs. Și live-urile sunt incredibil de populare în rândul consumatorilor, căci acum oamenii petrec de trei ori mai mult vizionând videoclipuri live decât vizionează videoclipuri pre-înregistrate. Așadar, aceste tendințe nu vor face decât să crească în 2023. 88% dintre utilizatori spun că video îi ajută să ia o decizie de cumpărare, iar videoclipurile de pe rețelele sociale generează de 1.200  mai multe de distribuiri decât textul și imaginile – combinate.

Distribuie articolul: