Mediul concurențial în continuă creștere este un factor de continuă provocare pentru compania ta. Dacă ești la etapa când încerci să cucerești piața sau o parte a acesteia atunci campaniile de publicitate nu trebuie să lipsească din strategia de comunicare. Specificul și selectivitatea consumatorilor ar trebui dirijată cu atenție de fiecare dată. Cei de la Talmazan Digital te ajută să identifici etapele cheie din planificarea unei campanii publicitare.

Distribuirea unui produs nou pe piață, a unei mărci sau a unei idei este un proces lung și foarte anevoios. Pentru a atinge obiectivele companiei, vor fi necesare mai multe măsuri și metode de promovare.

Sistematizarea campaniei publicitare are mai multe puncte: 

1. Analizarea pieței și a publicului țintă

Planificarea unei campanii de publicitate începe de la analiza acestor 2 segmente foarte amănunțit. Avatarul clientului sta la baza acestui segment si este criteriul de baza dupa care ne putem orienta.

2. Buget

Nu exista niciodată o estimare concretă a bugetului deoarece costurile sunt individuale pentru fiecare serviciu. Pe de altă parte, bugetul global depinde de plasarea publicității, condițiile de plasare și scara campaniei. Nu fiecare companie își permite un buget nelimitat pentru promovare atât în mediul online cât și cel offline. Din acest motiv este importantă cunoașterea din start a nivelului maxim de cheltuieli pentru a le repartiza pentru fiecare campanie în parte.

3. Definirea obiectivului

Pentru eficienta, este necesar sa ne bazam pe starea concreta la momentul dat fara a presupune ce se poate petrece ci doar sa ne bazăm pe cifrele pe care le avem deja. Pentru o campanie, este recomandabil alegerea unui singur obiectiv precum: Extinderea acoperirii pieții, Creșterea vânzărilor, Creșterea volumului de Feedback, Creșterea recogniscibilității brandului etc. Dacă o companie produce sau vinde mai multe timpuri de produse/ servicii este necesar planificarea separat a unei campanii publicitare pentru fiecare tip.

4. Plasarea

Industria oferă diverse tipuri de spații publicitare, dar opțiunile tradiționale rămân în continuare drept o variantă. Printre acestea fac parte Canalele TV, Radioul, Ziarele și Revistele. Tendințele sunt în continuă schimbare și spațiul publicitar virtual este o concurența amenințătoare. Printre acestea sunt Site-urile web, Rețelele Sociale, Portalurile și Rețelele afiliate pentru publicitate. Planificarea strategică a campaniilor de publicitate ar trebui sa vizualizeze atat rețelele tradiționale cât și noile tendinte.

5. Durata campaniei 

Dacă nu vor fi stabilite niște date exacte care țin de durata campaniei publicitare atunci aceasta va fi una extrem de haotică. La stabilirea acestui criteriu de poți ghida de doua puncte de baza: bugetul și eficiența campaniei. Timpul plasării campaniilor este extrem de important, la fel ca și obiceiurile 

6. Selectarea formatului

Exista mai multe formate de plasare a campaniilor, cele mai des intalnite ar fi: Publicitatea tipărită, Video, Formatul Audio și Soluțiile digitale. Formatul video asigura o eficienta inalta datorită impactului vide dar și sonor asupra cercului țintă. Publicitatea tipărită este un mod simplu de publicitate care se manifeste cel mai des pe bannere publicitare, reviste sau anunțuri. Formatul audio are un mare dezavantaj și anume faptul ca nu poate transmite imaginile, dar drept variantă este citirea ca un simplu anunț sau povestirea cu o acțiune vocală. Din soluțiile digitale un win-win ar fi desigur rețelele sociale. Pe aceste platforme poate apărea atât text cât și video.

7. Proiectare și dezvoltare 

Proiectare viziunii este importantă deoarece anume felul în care arată campania noastră vizual este criteriul care va atrage mai mulți clienți potențiali. Trebuie sa ținem cont de culori și semnificația lor pentru a atinge anumite impulsuri.

8. Ajustarea și perfecționării

După ce am rezolvat toate punctele de mai sus ne rămâne doar să ajutăm și perfecționăm întregul proces pentru a avea rezultate și mai bune pe viitor. Planificarea strategică și tactică a unei campanii publicitare are multe opțiuni pentru optimizarea bugetului.

Fiecare etapă are nevoie de atenție și caracteristici aparte. Dacă vom ține cont de aceste puncte importante, crearea campaniilor de publicitate va deveni o activitate mult mai ușoară pentru fiecare companie.

P