Afacerile și antreprenorii ruși au depus peste 50 de cereri la Rospatent pentru înregistrarea unor mărci internaționale cunoscute, ai căror proprietari au suspendat sau au încetat să lucreze în Rusia din cauza războiului din Ucraina. Este raportat de РБК, conform Meduza. Ce șanse are businessul rusesc să acapareze brandurile străine și să le înlocuiască cu copii „făcute acasă”?

Printre astfel de mărci se numără mărcile sistemelor de plată Mastercard și American Express, mașinile Audi și BMW, îmbrăcăminte, articole sportive și produse cosmetice Leviʼs, Nike și Christian Dior. După cum notează platforma media, majoritatea aplicațiilor corespund numelor de marcă originale. În unele cazuri, există modificări ale unei mărci comerciale binecunoscute sau copiere a identității sale corporative.

Cel puțin 37 de astfel de cereri, inclusiv pentru mărci înregistrate Facebook și Instagram, au fost depuse de compania de cosmetice Smart Beauty și de compania farmaceutică Biotekpharm-M, ai căror acționari sunt oamenii de afaceri Vadim Ryabchenko și Alexander Gershtein.

Dacă contestațiile sunt aprobate, întreprinzătorii plănuiesc să vândă mărfuri de producție proprie sub mărci cunoscute. În plus, ei sunt gata să elibereze permisiunea de utilizare a mărcii proprietarilor inițiali dacă se întorc în Rusia, vând marca sau o transferă statului în cazul „naționalizării fabricilor companiilor străine”.

Avocații intervievați de РБК consideră că antreprenorii practic nu au nicio șansă să înregistreze aceste mărci. Dacă există deja o marcă înregistrată, este imposibil să înregistrezi una similară. Pentru a anula înregistrarea unei mărci din cauza neutilizării, trebuie să treacă trei ani.

Distribuie articolul: