Strategia de marketing online este un plan de acțiuni coordonat și complex, cu măsurile generale de marketing, în care se determină planurile de promovare pe canalele online: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Google și rețeaua de site-uri partenere Google, website propriu, site-uri de știri, SEO, Google Ads, Yandex.Direct, Newslettere ș. a.
Conceperea unei strategii de marketing cuprinde următorii pași: efectuarea unui studiu de piață, analiza conduitei consumatorilor, politici de comunicare, dar și persuasiune în mesajele de tip B2B sau B2C. Pe lângă asta, mai putem ușor adăuga munca de consiliere a fiecărui client în parte și înțelegerea profundă a rotițelor care mișcă afacerea clientului.

O strategie digitală pe 12 luni

Strategia de marketing digital prezintă mixul de marketing potrivit și adaptat business-ului tău care funcționează ca un program de lucru, gata de implementare. Noi îți oferim un pachet complet de soluții care ți-ar ajusta inclusiv propria strategie de marketing clasic. Strategia reprezintă un document dinamic cu posibilitatea de a fi actualizat pentru a reflecta în continuă evoluție activitatea companiei.

Strategia de marketing online cuprinde:

  • analiza clientului
  • analiza concurenților
  • concept de promovare
  • canalele folosite
  • planul de implementare.

Pașii premergători conceperii strategiei de marketing digital

1. Stabilirea tone of voice: tonul postărilor și al filosofiei vizuale – nu este nimic mai plăcut din punct de vedere estetic decât un brand care comunică profesionist, dispunând de construcție logică și un limbaj coerent în mesajul comercial distribuit. Da, aici este momentul în care să bifăm existența unui brandbook complex și funcțional.
2. Determinarea frecvenței cu care se va comunica: postărilor și concepeți un grafic care ar acoperi diferite situații diurne sau excepționale. Este relevant să nu spam-uiți clienții în mod disperat, ci să le oferiți un content de calitate, astfel încât aceștia să-l aștepte cu sufletul la gură.
3. Personalizarea marketingului, alegerea unei mascote (la necesitate) și înzestrarea mesajelor din online cu un call-to-action friendly, astfel încât să ajungă direct la publicul țintă.

Cum lucrăm la crearea strategiei de marketing digital?

  1. Definire obiective – definirea unor obiective SMART: Specific, Măsurabil, Accesibil, Relevant, încadrat în Timp. Stabilirea nivelurilor KPIs.
  2. Studiu public-țintă – identificarea profilului consumatorului și a audienței țintă.
  3. Analiză concurență – identificarea strategiilor concurenței și aprecierea atuurilor şi a punctelor slabe ale concurenței.
  4. Creare pâlnie – prezentăm funnel-ul sub modelul AIDA: Awareness, Interest, Decision, Action.
  5. Crearea unui plan strategic – identificarea canalelor de promovare și crearea media planului. Repartizarea bugetelor.

De obicei scopurile strategilor de marketing create de noi implică:

  • Întărirea poziției pe piață: creșterea gradului de vizibilitate al brandului în mediul online și atragerea clienților.
  • Mărirea audienței și diversificarea subiecților potențiali.
  • Mărirea cifrei de vânzări și consolidarea poziției companiei.
  • Promovarea unei imagini pozitive pentru firmă.
  • Creșterea cecului mediu încasat de companie.
  • Creșterea numărului interacțiunilor cu brandul.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Convertirea clienților potențiali.
  • Recomandări de clienți noi prin word of mouth.
  • Trezirea interesului față de ce are compania de oferit.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Fidelizarea clienților pentru ca ei să urmărească activitatea companiei cu regularitate.
  • Convertirea repetată a clienților (înscrierea la training-uri din partea foștilor clienți).
  • Obținerea recomandărilor și a recenziilor pe Facebook și Google My business.

Indicatorii de performanță adăugați și definiți în strategia de promovare sunt:

  • Număr de aprecieri pe Social Media
  • Distribuiri ale materialelor publicate
  • Trafic constant pe site
  • Vizualizări ale paginii web
  • Abonați la e-mail
  • Descărcări de conținut
  • Număr participanți la evenimente.

Instrumente cu care se operează în conceperea strategiei de marketing:

  • Blog, compartimentul „noutăți” de pe site
  • Facebook Ads
  • Facebook Page
  • Influence Marketing
  • Google Search
  • Google Display
  • Articole comerciale
  • Facebook Ads
  • SEO
  • Website
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Website
  • Google My Business
  • Comunități de FB de profil
  • YouTube.

Planul de implementare al strategiei

Strategiile se concep eficient când există o echipă care gândește multilateral, de la texte scrise și până la logo-uri sau imagini stilizate. Iată care este planul de acțiuni necesar implementării strategiei de promovare:
  1. Coordonarea procesului creativ cap – coadă.
  2. Transpunerea scopurilor de marketing într-o viziune și într-o strategie clară.
  3. Dezvoltăm strategii de marketing prin examinarea obiectivelor clientului 
  4. Înțelegerea audienței țintă și sectorul căruia îi este adresată publicitatea.
  5. Planificarea și crearea de noi concepte pentru client.
  6. Stabilirea programul de producție prin comunicarea directă cu departamentul de creație, copywriting și de producție.
  7. Schițarea conceptelor de bază.
  8. Coordonarea activităților creative.
  9. Revizuirea planul de marketing prin analiza rezultatelor campaniei.
  10. Selectarea echipei creative: fotografi, artiști sau producători de video promoționale, pentru a lucra la proiectele planificate.

Cele 4 etape mari ale creării strategiei de promovare sunt:

  1. Planificare și crearea livrabilelor – elaborarea calendarului și sincronizarea acestuia cu evenimentele companiei. Scrierea textelor, adaptarea lor pentru fiecare canal în parte, crearea conceptelor vizuale.
  2. Implementare și monitorizare – plasarea în online a materialelor conform calendarului elaborat și setarea campaniilor de promovare (identificarea și crearea audienței relevante, testarea audiențelor la necesitate, setarea campaniilor de remarketing și monitorizarea constantă a rezultatelor campaniilor active.
  3. Analiză și optimizare – analiza și optimizarea continuă a campaniilor setate. Optimizarea campaniilor existente și analiza activității concurenților pe rețelele sociale. Tot aici are loc analiza și identificarea tipului de conținut care generează cele mai multe reacții din partea utilizatorilor. Urmează optimizarea audiențelor create și identificarea profilului „client ideal”  pentru fiecare produs sau segment de activitate.
  4. Raportare – procedura de raportare implică expedierea rezultatelor lunare ale activității de promovare și a concluziilor lunare per canal de promovare și discutarea lor într-o ședință de lucru.

Cum are loc implementarea unei strategii de marketing?

  • Crearea planului de lucru cu privire la activitățile de marketing, comunicare & PR.
  • Generarea ideilor de promovare și trasarea direcțiilor de comunicare.
  • Analiza și monitorizarea pieței și a concurenților direcți (prețuri, rezultate de vânzări, strategii de comunicare).
  • Organizarea campaniilor publicitare, menținerea relațiilor cu mass-media din online.
  • Elaborarea ideilor pentru design-ului materialelor promoționale.
  • Content roadmap-ul.
  • Analiza piețelor și identificarea noilor mecanisme de creștere a recunoașterii brandului.
  • Comunicarea cu partenerii, construirea de parteneriate reciproc avantajoase.
  • Monitorizarea și optimizarea continuă a campaniilor create.
  • Comunicarea cu clienții și elaborarea rapoartelor de activitate.
  • Propunerea și gestionarea evenimentelor de brand.

Distribuie articolul: