Noțiunea de „emergent” e multiplă. Cea mai simplă explicație pe care o găsim în DEX e: „Corp, radiații etc. care iese dintr-un mediu după ce l-a traversat.”  Dar, așa cum în continuare ne vom referi la domeniul afacerilor, cuvântul „emergent” semnifică un business în curs de dezvoltare și care înregistrează o creștere importantă.

Ne-am dori să spunem că țara noastră poate candida de pe acum la statutul de piață emergentă, dar e încă devreme. Acest tip de afaceri e specific unor state mai dezvoltate, care nu depind de domeniul agrar și exportul de materie primă. Procesul de industrializare e unul accelerat, iar piețele sunt libere. Investitorii sunt motivați să vină în piețe emergente pentru că au o creștere financiară solidă. Desigur că aceștia iau în calcul și potențialele riscuri. Situația politică, infrastructură, stabilitatea valutei interne, numărul de oportunități, dar și de acțiuni pe care le are statul în unele companii sunt doar câteva detalii vitale pentru a investi într-o piață emergentă.

Situația afacerilor emergente din Republica Moldova e una incipientă, dar promițătoare. Micii producători din diverse domenii tind spre noi orizonturi de desfacere, spre noi statuturi și venituri.

Pe 13 septembrie te așteptăm la ROOFOFFLINE să descoperi afaceri cu un potențial de succes, să afli poveștile lor și să le susții în mersul spre un viitor mai bun.

Iar dacă știi afaceri minunate emergente disponibile pentru un parteneriat creativ, ne puteți scrie un mesaj la [email protected].

Partenerul general al evenimentului: Kaufland. Compania se numără printre cele mai mari din retail-ul din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări.