Parizienii au votat pentru interzicerea închirierii trotinetelor electrice în orașul lor, dând o lovitură operatorilor de scutere și un triumf pentru militanții pentru siguranța rutieră, scrie bbc.com. Aproape 90% din voturile exprimate duminică au favorizat interzicerea dispozitivelor alimentate cu baterii, au arătat rezultatele oficiale.

Dar sub 8% dintre cei eligibili s-au dovedit la vot.

Referendumul a fost convocat ca răspuns la un număr tot mai mare de persoane rănite și ucise pe scutere electrice în capitala Franței. Din cei 1,38 de milioane de persoane aflate în registrul electoral al orașului, puțin peste 103.000 au participat, potrivit cifrelor oficiale. Dintre aceștia, peste 91.300 au votat împotriva scuterelor. Parisul a fost unul dintre primele orașe care a adoptat vehiculele electrice – dar criticii susțin că acestea provocau mai mult rău decât bine.

A existat o îngrijorare din ce în ce mai mare cu privire la modul în care unii oameni conduceau scuterele – trecând prin trafic, ocolind pietonii pe trotuare și ajungând la viteze de 17 mph (27 km/h). De multe ori, cicliștii nu purtau căști, iar copiii de până la 12 ani puteau angaja legal trotinetele electrice. Au existat, de asemenea, critici că grupurile de scutere electrice parcate aglomerau trotuarele.

În 2021, o italiancă de 31 de ani a fost ucisă după ce a fost lovită de un scuter electric în care se aflau două persoane. Ea a căzut și s-a lovit cu capul de trotuar, suferind un stop cardiac. Dar operatorii scuterelor electrice au susținut că vehiculele reprezintă o mică parte din totalul accidentelor de trafic din oraș. Primarul Parisului Anne Hidalgo a convocat referendumul, unde alegătorii puteau spune dacă sunt pro sau împotriva scuterelor electrice care plutesc liber. Vehiculele private nu au făcut parte din vot.

Liderul socialist pro-ciclist a susținut o interdicție și a anunțat votul în ianuarie pentru a permite oamenilor să decidă.

„M-am angajat să respect alegerea alegătorilor, pur și simplu”, a spus ea reporterilor în timp ce își plasa propriul vot.

„Este foarte scump – cinci euro (4,40 lire sterline; 5,40 dolari) pentru 10 minute – nu este foarte durabil și, mai presus de toate, este cauza multor accidente”, a adăugat ea.

De teamă că clienții lor, în principal, tineri nu se vor prezenta la vot, cei trei operatori principali – Lime, Dott și Tier – au folosit rețelele de socializare pentru a îndemna oamenii să voteze în favoarea lor. De asemenea, au oferit curse gratuite toată ziua de duminică.

Noile legi introduse în 2019 – inclusiv cerința de a purta îmbrăcăminte de mare vizibilitate și de a nu circula împotriva fluxului de trafic – au impus o amendă de 135 EUR (116 GBP; 146 USD) și până la 1.500 EUR pentru depășirea limitei de viteză. Între timp, scuterele aruncate deveniseră și ele o problemă semnificativă în Paris, multe fiind găsite în parcurile și piețele orașului.

O interdicție privind parcarea trotinetelor fără andocare pe trotuare a rămas în mare parte neglijată, în ciuda amenințării cu o amendă de 35 EUR.

Distribuie articolul: