Pasionată de folclor și tradiții românești, Angela Guțu a adunat de ani buni idei, informații, semne și inspirație ca să-și creeze propria marcă de ținute de lux, inspirate din costumul românesc. Stabilită cu traiul la Luxemburg, moldoveanca este ajutată în afacerea sa de fiul ei, iar rețelele sociale s-au umplut de câteva luni de FLORII, astfel încât inspiră și mari nume de TV și cinema să-i poarte creațiile.

Un vis purtat în minte 10 ani

Angela Guțu

„Am purtat acest vis în mine vreo 10 ani… am căutat, am sperat, am testat, de multe ori nu mi-a reușit și am luat-o de la capăt iar și iar, până visul a devenit realitate. Au fost multe călătorii, căutări, discuții cu specialiști din domeniu, care ziceau că ceea ce-mi doresc nu poate fi realizat și totuși eu credeam altfel și mergeam cu încăpățânare înainte. Desigur cel mai mult am fost susținută de familia mea, atât moral cât și financiar. Prima colecție a fost realizată într-un an, având în vedere că s-a lucrat la ea în mare parte manual, iar în iunie 2020, am deschis ușile magazinului nostru virtual www.Florii.shop, la care a lucrat fiul meu Andrian. Împreună cu el am construit acest brand, fiecare dintre noi având cunoștințe și idei în diverse domenii, ne completăm cu succes unul pe celălalt, combinând metodele și tehnicile vechi de lucru cu tehnologiile inovative”, ne povestește cu multă pasiune Angela.

Nici pandemia nu a oprit-o pe femeie să-și realizeze visul, iar pentru a se dedica afacerii, fiul ei, Adrian, a renunțat la un job sigur pe care îl avea.

„Ne-am dorit să fie un nume românesc, scurt și memorabil, care ar conține cuvântul ie, cu care a început povestea noastră și de la care ne-am inspirat. Florii este despre calitate, exclusivitate și moștenire. Acestea sunt valorile care ne reprezintă și pe care le promovăm”, ne mai povestește moldoveanca.

Calitate și Exclusivitate

„Despre limbajul simbolurilor voi lasă să vorbească specialiștii, eu doar voi spune că am ales ca logo pentru brandul FLORII ornamentul care reprezintă Pomul vieții, pe care l-am găsit brodat pe o ie foarte veche. Pomul vieții simbolizează ideea de continuitate vitală și nemurire spirituală, simbol care exprimă armonia dintre cer și pământ, dintre creator și creație.
Inspirat din artă tradițională și pasiunea pentru meșteșug, Florii pune accentul pe calitate și exclusivitate. Este o formă de comunicare a trecutului cu prezentul, un omagiu adus frumuseții sufletului femeii, care a știut să-și scrie propriile povești pe haine, folosind simboluri și culori. Pentru mine costumul popular este un infinit de iubire, frumusețe și inspirație, timpul sporindu-i farmecul și desăvârșindu-l, pentru că aceste veșminte nu sunt despre tendințe sau momente trecătoare ci sunt despre valori și lucruri care durează”, ne asigură Angela Guțu.

Cert este că motivele tradiționale românești cuceresc deja vedete TV sau de cinema din toată lumea. Cunoscute bloggerițe de fashion deja au abordat creațiile FLORII în ținutele din această vară și toamnă.

Vezi și: Ie și fustă roșie – ținuta boho chic purtată de o celebră actriță de la Hollywood. Bluza a fost creată de o moldoveancă (Foto)

Se vor inspira și de la alte popoare

„Poate este devreme să vorbim despre planuri, ori abia suntem la început de drum… Sigur dorim să ieșim pe piață internațională și muncim mult la acest capitol, dar unele lucruri nu depind de noi și când intervin, totul se schimbă. Așa a venit Covid-ul care ne-a dat toate planurile peste cap și a trebuit să ne acomodăm noilor reguli de muncă. Dar mergem înainte. Portul popular românesc, dar și al altor popoare, va rămâne mereu pentru noi o sursă de inspirație. Pe viitor dorim să lărgim sortimentul produselor. În colecțiile noi se vor regăsi rochii, pantaloni, accesorii și alte piese vestimentare, pentru care vom folosi diverse materiale: pielea , dantela, lâna sau matasea. Desigur vom colabora în continuare cu diverse ateliere artizanale, că să avem produse exclusive și de o calitate înaltă”, ne asigură creatoarea brandului FLORII.

Stofe unice, produse chiar de ei

Una dintre mândriile Angelei este pânza unică, pe care o produc chiar ei și care se aseamănă cu cea de casă, e răcoroasă și aerată, dar este foarte rezistentă și se spală la mașină. Broderia este la fel, o mândrie a Angelei. Au ajuns la ea, trecând prin foarte multe studii și teste, combinând tehnici inovative și lucrul manual.

„Pentru un brand este foarte important să aibă propria identitate. Pentru a avea succes trebuie să ai originalitate. Ne croim drumul inventând propriile formule și strategii. Folosim tehnologii inovative și lucrul manual în broderiile noastre, deaceea am avut nevoie și de stofe unice pe care le producem tot noi. Fiind ușoară, gingașă și plăcută la atingere, în același timp stofa este rezistentă și își păstrează forma după spălare. Putem fi mândri de broderie cât și de pânză cu care lucrăm, ea fiind unică. Un brand trebuie menținut cu mare grijă și dezvoltat zi de zi. E nevoie de o muncă colosală ca să obținem rezultatele dorite. Depunem mult efort și dragoste în speranța că ne va reuși. Pentru noi foarte mult înseamnă reputația, încrederea și recunoașterea în rândul clienților”, ne mai spune în final Angela Guțu.