„Muzeul selfie-urilor”, deschis recent la Budapesta, care permite vizitatorilor să se fotografieze în decoruri pline de culoare, alături de palmieri roz, prăjituri gigantice sau piscine pline cu perle, s-a dovedit un succes pentru „generaţia Instagram”, dornică să se afişeze pe reţelele sociale. 

Cu peste 30 de mii de vizitatori de la deschiderea sa în decembrie, muzeul, care se promovează ca fiind singurul de acest tip din Europa, a ajuns deja una dintre destinaţiile cele mai populare din capitala Ungariei, scrie agenția AFP, citată de Agerpres.

Inspirat din succesul unor muzee similare din Statele Unite, fondatorii spun că au ca public ţintă tinerele generaţii aflate în căutarea unor decoruri originale pentru fotografiile de profil sau pentru activităţile de pe reţelele de socializare.

„Ne jucăm cu formele, culorile şi încercăm redefinim limitele pentru ca vizitatorii să poată da frâu liber creativităţii”, a explicat Lilla Gangel, care a proiectat muzeul alături de partenerul ei, Balazs Koltai.

În prima dintre cele 11 săli, zugrăvită în întregime în roz, vizitatorii sunt întâmpinaţi de palmieri giganţi şi invitaţi să se aşeze pe o banană galbenă.

Vizitatorii descoperă apoi un unicorn din plastic, perdele cu imprimeu sub formă de banane în culori fluorescente şi o piscină cu perle multicolore în care se pot scufunda.

„În mediul online, există din ce în ce mai multe platforme pentru distribuirea fotografiilor. Este lumea în care trăim, fie că ne place sau nu”, a menționat Gangel, în vârstă de 33 de ani.

Iar muzeul se promovează exact prin intermediul reţelelor Instagram şi Snapchat. Cea mai mare parte dintre vizitatori au mai puţin de 30 de ani, menţionează fondatoarea.

„Sunt adolescenţi obişnuiţi, iubesc Instagramul şi fotografiile”, a subliniat un israelian aflat în vizită la Budapesta, care a trecut pragul muzeului cu cei doi copii adolescenți.

Recent, muzeul a fost vizitat de un cuplu de pensionari aflaţi în căutarea unor cadre inedite pentru calendarul lor anual, a mai povestit Gangel.

O altă vizitatoare, Panka Major, o studentă din Ungaria în vârstă de 18 ani, a spus că „toată lumea îşi consultă telefonul la fiecare minut”, exprimându-şi în acelaşi timp regretul că „nu trăim mai mult în prezent şi că, în schimb, folosim telefonul pentru a-l imortaliza”.

Distribuie articolul: