De unde a apărut această întrebare anume acum? Pentru nimeni nu mai este o noutate că online-ul câștigă constant teren în fața offline-ului. Marketingul în online pare mai prietenos, mai simplu și mai maleabil decât cel din offline. În linii generale, mesajele din online au următoarele scopuri: de a informa, educa, a instrui, a motiva, a conecta, a integra, a promova şi a distra, precum şi pentru a facilita luarea deciziilor.

Însă, nu e cazul ca între mesajul din online și cel offline să existe rupturi, altfel are de suferit imaginea brandului.

După părerea mea ca specialist în online, orice mesaj bun din mediul digital:

1. Oferă claritate asupra imaginii brandului – în varianta aproape utopică, publicitatea trebuie să fie conectată inerent imaginii afacerii, adică să îl facă pe client să recunoască instantaneu despre ce este vorba.
2. Fortifică notorietatea brandului, adică nu-l afectează negativ, stârnind reacții adverse.
3. Reflectă poziția socială a brandurilor – judecând după ultimele tendințe în materie de trend-uri, aș sublinia cât de important e să nu faci parte neapărat din regulile generaliste, aducă să-ți construiești mesajul fără a fi neapărat „la modă”. Să nu uităm cât de repede aceste tendințe se schimbă și pot deveni o armă care să ruineze imaginea de ansamblu a afacerii, cum ar fi BLM – Black Lives Matter – un trend sensibil, care a putut denatura cu ușurință mesajul unui brand.
4. Sporește imaginea profesionistă a afacerii – da, mesajul care ajunge la client este vital, prin urmare nu uita că fiecare campanie pe care o construiești o să persiste, ca o carte de vizită în mediul online.

În marketingul digital, consumatorii se așteaptă la mesaje care să răspundă nevoilor lor personale. Altfel spus, publicul se lasă influenţat în sensul dorit de organizaţie numai dacă consideră sursa ca fiind convingătoare, raţională şi apropiată de el din punct de vedere afectivDin punct de vedere psihologic, sursa mesajelor de publicitate este considerată convingătoare numai dacă întruneşte 3 factori esenţiali: credibilitatea (expertiza, statutul, competenţa şi onestitatea), charismă  (familiaritatea, similaritatea, farmecul şi atractivitatea) şi control (puterea, autoritatea, „inspectoratul“).

Online sau offline – relevant este ca mesajul pe care-l creați să fie memorabil, în manieră calitativă, nu doar cantitativă, și să trezească anumite impresii plăcute și de lungă durată. Creați publicitate de valoare pentru produse de impact!

Distribuie articolul: