Ai auzit de cuvântul trigger? Poate te-ai ciocnit de el, atunci când mergeai la o ședință terapeutică sau poate în vreo producție de la Hollywood. Acest cuvânt este din ce în ce mai utilizat în spațiul media și vine să sublinieze acele situații în care un specialist folosește niște pârghii de influență pentru a „prinde” consumatorul sau clientul potențial în pâlnia sa de vânzare.

  1. Natura trigger-urilor

De obicei, trigger-urile se folosesc în cele mai diverse scopuri, precum sunt:

Termenul de trigger este asociat și cu activitățile Database Management System, deoarece este imposibilă utilizarea acestor mecanisme în lipsa gestiunii eficiente a bazelor de date, în special a celor cu caracter personal.

Dacă ar fi să simplificăm, trigger-urile sunt contra-acțiuni, care vin ca răspuns la anumite procese întreprinse de către un client. De exemplu, cel mai simplu model este link click-ul utilizat în campaniile de email marketing sau remarketing. Inserând un anume link într-un mesaj comercial, îl convingi pe client să de-a click și respectiv aduci trafic pe o anume platformă pe care o gestionezi. În această dimensiune contează să pui accentul pe acel cuvânt cheie, la care reacționează un cititor. Acest lucru e cu atât mai pertinent, de exemplu, în mesajele comerciale plasate în advertoriale. La scrierea unui astfel de text, specialistul în marketing digital creează o pânză digitală, formată din:

  • Cuvânt cheie
  • Element valori important pentru client
  • Utilitatea mesajului și conexiunea cu trigger-ul.

Să ne imaginăm că aveți o afacere cu ciocolată și vreți să convingeți doamnele care slăbesc să achiziționeze produsul dumneavoastră. Pentru început, trebuie să treceți de reticența publicului țintă, utilizând un mesaj regândit: trecerea de la „ciocolată delicioasă” la cea „sănătoasă”. Respectiv, în mesajul comercial trigger-uri de bază pot fi: „pierderea kilogramelor”, „slăbit sănătos” sau „delicii sănătoase”.

  1. Tipurile de trigger

Conform unei clasificări oferite de cercetătorii IBM, există o clasificare de bază, fundamentală a triggerilor, după cum urmează:

  • Trigger premergătoare – sunt utilizate pentru a colecta date și a crea o imagine de ansamblu asupra procedurilor existente;
  • Trigger de procesare – se utilizează mecanismele de Insert, Update și Delete;
  • Trigger de post – procesare – sunt folosite pentru a determina rezultatele unei campanii.
  1. De ce și cum trebuie folosite trigger-urile în comunicarea comercială

Similar altor mecanisme de influență utilizate pe larg, trigger-urile se folosesc ținând cont de:

  • Impactul psihoemoțional al acestora asupra utilizatorilor, deci se exclud orice fel de cuvinte peiorative, clișee agresive (a se face diferența între agresivitate și hype, ambele pot avea noțiuni negative la bază, diferența e de percepție similară sau de bullying);
  • Inovarea pe care o produs – practic, se folosesc pentru a crea o paradigmă oportună brandului;
  • Simplitatea și accesibilitatea – cu cât mai ușor de accesat și perceput e un trigger, cu atât rezultativitatea sa va fi mai înaltă.

Distribuie articolul: